loading...
تجهیزات نظافت صنعتی
اسکرابر بازدید : 32 یکشنبه 16 آبان 1395 نظرات (0)

برای انجام عملیات شستشو و نظافت در فضاهایی با وسعت بالا، دستگاه های اسکرابر خودرویی ترجیح داده می شوند، ممکن است این سوال مطرح شود که با توجه به هزنیه بالاتر اسکرابر سرنشین دار نسبت به اسکرابر دستی، آیا تهیه یک اسکرابر خودرویی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در این پست مزایای کاربرد یک اسکرابر سرنشین دار برای محوطه های وسیع به اختصار توضیح داده شده است.

پهنای شستشوی وسیع تر در کف شوی سرنشین دار

اسکرابرهای خودرویی معمولا در ابعادی بزرگتر از اسکرابرهای دستی طراحی و تولید می شوند. ابعاد بزرگتر دستگاه، امکان افزایش پهنای شستشوی دستگاه را فراهم می نماید. اکثر دستگاه های زمین شوی خودرویی دارای دو برس می باشند. پهنای شستشوی بزرگتر دستگاه به معنای پوشش فضای بیشتر در هر بار کاربرد دستگاه می باشد.

ظرفیت بالاتر مخازن

وقتی دستگاه اسکرابر بزرگتر باشد به تبع مخازن آب تمیز و کثیف آن بزرگتر خواهند بود و دارای ظرفیت بالاتر می باشند. هرچه مخازن دستگاه دارای ظرفیت بالاتری باشند. نیاز به پر کردن مجدد مخزن آب تمیز یا تخلیه مخزن آب کثیف کمتر خواهد بود. یعنی با هر بار پر کردن مخزن آب تمیز دستگاه، فضای بزرگتری با می توان پوشش داد. بدین ترتیب وقفه زمانی کمتری بعلت پر و خالی کردن مخازن ایجاد می شود و بازده افزایش می یابد.

خستگی کمتر کاربر

هنگام کاربرد دستگاه اسکرابر خودرویی، کاربر بر روی صندلی نشسته و تنها وظیفه آن هدایت ماشین می باشد. حال آنکه برای شستشوی هر سانتیمتر از زمین توسط اسکرابر دستی، کاربر مجبور به راه رفتن می باشد. در چنین شرایطی مشخص است که میزان خستگی کاربر هنگام استفاده از اسکرابر سرنشین دار کمتر از مدل های دستی خواهد بود.

افزایش سرعت عملیات

همانطور که ذکر گردید پهنای شستشو و ظرفیت مخازن در دستگاه کفشور مکانیزه بیشتر است و فضای بیشتری را به کمک این دستگاه می توان تمیز کرد بدین ترتیب سرعت عملیات به نحو قابل توجه افزایش می یابد.

 

 

اسکرابر بازدید : 40 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

در شرایطی که دستگاه های اسکرابر دستی در هر  دو مدل باتری دار یا کابلی عرضه می شوند، اکثر دستگاه های اسکرابر خودرویی عموما بصورت باتری دار طراحی و تولید می شوند. ورژن های کابلی و باتری دار دستگاه های کفشور در بسیاری از مشخصات کاملا مشابه می باشند، اما استفاده از باتری بعنوان منبع تغذیه دستگاه کفشوی دارای مزایای ویژه ای می باشد که تمایل به استفاده از این اسکرابر ها را در میان مصرف کنندگان افزایش می دهد. برخی از این مزایا عبارتند از:

قابل استفاده در محیط های با محدودیت دسترسی به پریز برق

از اسکرابر های باتری دار در مکان های فاقد پریز برق به سهولت می توان استفاده نمود. این اسکرابرها به ویژه برای کاربرد در فضاهای وسیع سرباز بسیار مناسب می باشند. در فضاهای سرپوشیده بزرگ نظیر مراکز خرید ، استفاده از اسکرابر باتری دار ترجیح داده می شود. زیرا برای کاربرد اسکرابر کابلی در چنین محیطی نیاز به کابل برق طویل می باشد که محدودیت های خاص خود را دارد.

حذف کابل برق و خطرات ناشی از آن در اسکرابر

کابل های طویل برق همواره دست و پاگیر هستند و می توانند برای افراد حاضر در محیط خطر ایجاد نمایند. استفاده از اسکرابر کابلی در یک محیط پرتردد یا متراکم همانند پاساژهای تجاری یا سوپرمارکت ها بسیار دشوار است و خطر افتادن افراد را در پی دارد. همچنین تردد برای افراد حاضر در محیط هنگام استفاده از اسکرابر کابلی بسیار دشوار می شود.

سطح صدای کمتر

اسکرابر های باتری دار در مقایسه با اسکرابرهای کابلی به هنگام کار صدای کمتری ایجاد می کنند این مسأله به ویژه در محیط های حساس به صدا همانند بیمارستان ها و سرای سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

قدرت مانور بالاتر

حذف کابل برق در دستگاه های زمین شوی باتری دار باعث افزایش قدرت مانور دستگاه می شود زیرا خطر برخورد یا گیر کردن کابل دستگاه با موانع محیطی دیگر وجود ندارد. در نتیجه این نوع اسکرابر با سهولت بیشتری در فضاهای متراکم و شلوغ حرکت کرده و عملیات نظافت را به انجام می رساند. همچنین ناحیه ای وسیعی را می توان توسط اسکرابر باتری دار پوشش داد چون محدودیت طول کابل برق دیگر وجود ندارد.

اسکرابرهای مدرن امروزی مجهز به باتری های ژلی می باشند. این باتری ها بدون نیاز به سرویس و نگهداری هستند و می توانند برای مدت طولانی پس از شارژ کامل مورد استفاده قرار گیرند.

اسکرابر بازدید : 33 یکشنبه 09 آبان 1395 نظرات (0)

همانطور که در پست قبل اشاره گردید استفاده از اسکرابر برای انجام عملیات نظافت و شستشوی زمین در مراکز درمانی همانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و سرای سالمندان دارای مزایای متعدد همانند افزایش کیفیت و سرعت عملیات، جلوگیری از انتقال و انتشار آلودگی و ارتقاء سطح بهداشت، کاهش خطر لغزش افراد و .. می باشد. در این پست دستگاه کف شوی بیمارستانی به شکلی دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد.

اگرچه دستگاه زمین شوی یا اسکرابر مورد استفاده در مراکز درمانی تفاوت چندانی با دستگاه های کفشوی مورد استفاده در محیط های دیگر ندارد. اما ویژگی های محیط هایی همانند بیمارستان و خانه سالمندان لزوم وجود برخی مشخصه های خاص را در دستگاه های اسکرابر بیمارستانی اجتناب ناپذیر می نماید. برخی از این مشخصه های متمایزکننده عبارتند از:

استفاده از مخازن آنتی باکتریال در اسکرابر

مراکز درمانی همانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، خانه سالمندان و ... همواره در معرض آلودگی و عفونت قرار دارند و احتمال ورود انواع میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها همراه با آب و مواد شوینده باقی مانده و مکش شده به داخل مخزن آب کثیف دستگاه وجود دارد. محیط مخزن می تواند محل مناسبی برای رشد و تکثیر این میکروب ها و باکتری ها باشد. در نتیجه در انواع باکیفیت و پیشرفته اسکرابرهای بیمارستانی از مخازن آنتی باکتریال استفاده می شود. ماده مورد استفاده در این مخازن باعث از بین رفتن بیش از 99% باکتری ها طی مدت سه روز می گردد و بدین ترتیب از رشد و تکثیر آنها جلوگیری می گردد.

 سهولت تخلیه مخازن و مخازن قابل جدا شدن کف شوی

یکی از مشخصه های مهم یک اسکرابر باکیفیت و تولید شده بر اساس استانداردهای بهداشتی همانند  HACCP داشتن مخازن قابل جدا شدن می باشد. وجود مخزن قابل جدا شدن سبب تسهیل فرآیند نظافت و شستشوی مخزن و همچنین تخلیه آن شده و سطح بالاتری از بهداشت را فراهم می نماید. واضح است که وجود مخازن قابل جدا شدن با سهولت تخلیه در مورد اسکرابرهای بیمارستانی از اهمیت بالاتری برخوردار است. زیرا باقی مانده آب و آلودگی مکش شده از محیط های درمانی که سرشار از میکروب و باکتری هستند بسیار مضر بوده و می تواند به منبع انتقال و انتشار آلودگی تبدیل گردد.

سطح صدای پایین زمین شوی

بیماران، کودکان و افراد سالمندان اکثریت افراد حاضر در محیط های درمانی همانند بیمارستان ها، سرای سالمندان و مهدکودک ها را تشکیل می دهند. این افراد بعلت شرایط جسمانی و روحی ویژه خود نیازمند سطح بالای آرامش و سکوت می باشند و استفاده از دستگاهی با سطح صدای بالا به راحتی موجب برهم خوردن آرامش آنها خواهد شد. بنابراین در بیمارستان ها، درمانگاه ها و سرای سالمندان که فضاهای حساس به صدا می باشند، باید از اسکرابرهایی با سطح صدای پایین استفاده نمود.

اسکرابر بازدید : 32 چهارشنبه 05 آبان 1395 نظرات (0)

مراکز درمانی شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینک ها، ساختمان های پزشکی، سرای سالمندان و مراکز نگهداری از کودکان یا معلولین به دلایل مختلف در معرض آلودگی دائمی قرار دارند. اهمیت حفظ بهداشت و پاکیزگی در چنین محیط هایی بر هیچ کس پوشیده نمی باشد. یکی از پرکاربردترین ابزارهای نظافت صنعتی مورد استفاده در چنین مراکزی دستگاه اسکرابر می باشد. امروزه دستگاه های کف شوی جایگاه ویژه ای در عملیات نظافت مراکز درمانی به خود اختصاص داده اند.

استفاده از دستگاه زمین شوی در مراکز درمانی شامل بیمارستان ها و درمانگاه ها دارای مزایای متعدد می باشد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

افزایش کیفیت شستشوی کف و عدم انتقال آلودگی از بخشی به بخش دیگر

در دستگاه اسکرابر اب و مواد شوینده بر روی زمین پاشش می شود، برس های قدرتمند دستگاه عملیات برس زنی را به شکل یکنواخت و موثر انجام می دهند و سپس آب و آلودگی باقی مانده توسط تی مکنده جذب شده و از محیط خارج می شود. انجام عملیات بصورت مکانیزه در مقایسه با روش های دستی دارای کیفیت بسیار بالاتری می باشد و از سوی دیگر به دلیل جذب آب و الودگی و انتقال آن به مخزن آب کثیف اسکرابر، آلودگی از محیط بطور کامل حذف می شود. حال انکه در روش های نظافت سنتی مثل تی و سطل، آلودگی فقط از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود و از محیط حذف نمی گردد. اهمیت حذف آلودگی در محیطی همانند بیمارستان و عدم انتقال آن به بخش دیگر موضوعی کاملا روشن و بدیهی است.

افزایش سرعت عملیات و امکان حفظ بهداشت محیط بصورت پیوسته و دائم

حفظ پاکیزگی و بهداشت محیط در بیمارستان ها، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی باید بصورت پیوسته و بدون وقفه صورت گیرد. وجود هر گونه آلودگی در محیط می تواند سلامت بیماران، کارکنان و سایر افراد حاضر در محیط را به خطر اندازد بنابراین باید هر چه زودتر تمیز شده و از محیط حذف گردد. استفاده از اسکرابر، سرعت انجام عملیات نظافت و شستشو را به نحو قابل توجهی در مقایسه با روش های دستی افزایش می دهد و امکان حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط را بصورت دائم و پیوسته فراهم می نماید.

کاهش خطر سر خوردن افراد

 

هنگام  کاربرد اسکرابر، عملیات شستشوی زمین و خشک کردن آن به طور همزمان صورت می گیرد. در نتیجه سرعت خشک شدن زمین بسیار افزایش یافته و خطر سر خوردن و لغزش افراد بر روی زمین مرطوب و لغزنده به حداقل کاهش می یابد.

اسکرابر بازدید : 23 دوشنبه 08 شهریور 1395 نظرات (0)

کف شوی صنعتی یک  دستگاه اسکرابر است که با تکنولوژی و فناوری های روز دنیا طراحی و تولید شده است. زمین شوی از یک برس و موتور مکنده و یک تی انتهایی ساخته شده است که به نظافت می پردازد. در این بحث به مزایای استفاده از اسکرابر می پردازیم.

کف شوی و کاهش هزینه

کف شوی های صنعتی با عملیات برس زنی و خشک کردن سریع زمان، نظافت را سرعت بخشیده و  باعث می شود که در مدت زمان کمی  سطحی وسیع مورد شستشوی قرار بگیرد. همین امر سبب می شود که از افراد کم تری در امر شستشوی استفاده شود. که سبب کاهش هزینه می شود

اسکرابر و  نظافت بیشتر

اسکرابر با داشتن انواع برس های مختلف سبب لایه برداری از آلودگی در سطوح مختلف می شود و می تواند زمین را صیقل زده و آن را براق سازد. همین امر سبب کیفیت بالاتر نظافت می شود.

اسکرابر بازدید : 34 شنبه 06 شهریور 1395 نظرات (0)

اسکرابر ها  در انواع گوناگونی و جهت کار های متفاوتی ایجاد شده است. کف شور ها با توجه به فناوری روز طراحی و تولید شده اند و به آسانی زمین را برس زده و می شوید و خشک می کند. 

انواع اسکرابر

 

اسکرابر در 2 مدل دستی و سرنشسن دار طراحی شده است.

اسکرابر دستی

اسکرابری است که فرد پشت آن قرار گرفته و به هدایت آن می پردازد. این کف شور در مکان های کوچک و پر تردد کاربرد دارد و به آسانی به نظافت می پردازد.

اسکرابر سرنشین دار

این نوع اسکرابر خودرویی بوده و کابر بر آن قرار سوار می شود و هدایت را با کنترل پنل بدست می گیرد. این زمین شور صنعتی مناسب مکان های وسیع می باشد.

اسکرابر بازدید : 23 پنجشنبه 04 شهریور 1395 نظرات (0)

زمین شوی یک روش کم هزینه در شستشوی می باشد. استفاده از نفرات در مراکز درمانی و یا آموزشی سلامت افراد را به خطر انداخته و  سبب کاهش امنیت سلامتی می شود. این روش همچنین سبب آلودگی صوتی می شود که در مراکز آمورشی عاقلانه نیست. 

زمین شوی و نظافت

زمین شوی یکی از روش های نوین است که سبب نظافت با کیفیت عالی و بدون ایجاد مزاحمت های صوتی شده است. این کف شوی بسیار کارایی بالایی داشته و نیاز های نظافتی را با داشتن عملیت برس زنی و موتور مکتده بر طرف می کند.

اسکرابر بازدید : 38 سه شنبه 02 شهریور 1395 نظرات (0)

امروزه کف شور ها به عنوان اصلی ترین وسیله نظافت و زمین شوری در تمامی مکان ها بکار می روند و به نظافت و شستشوی سرعت و کیفیت بالا بخشیده اند. استفاده از اسکرابر ها به قدری شایع شده که همه مدیران و صاحبان مشاغل از این کف شوی صنعتی در شستشوی استفاده می نمایند. اما به راستی چقدر با کارایی و اجزای این محصول آشنایی دارید؟

کف شور از اجزای خاصی تشکیل شده است که در این مقاله بدان پرداخته شده است.

تمامی اجزای تشکیل دهنده این زمین شوی بسیار مهم بوده و اگر هرکدام از این اجزا به درستی عمل نکند، این محصول کارایی چندانی نخواهد داشت.

برس های کف شور صنعتی

کف شور ها دارای انواع بسیاری برس بوده که کارایی متفاوتی دارند. برس های زبر مخصوص لایه برداری است و هرچه برس نرم تر باشد قابلیت براق ساختن محیط را دارند اما عملاً در نظافت و لایه بردازی از آلودگی ها نقشی را ایفا نمی کنند.

موتور مکنده

این جزء از کف شور ها با قدرت بالایی عمل می کند و آب حصل از برس زنی را مکیده و به درون مخزن آب کثیف می فرستد. این قسمت در خشک کردن سطوح بسیار مهم بوده و اگر اشکالی بوجود بیاید، عملکرد کف شور  دچار اختلال می شود.

باتری در کف شور

 

باتری در اسکرابر های باتری دار بسیار مهم بوده بهمین سبب باتری استفاده شده  در این زمین شور صنعتی بصورت ژلی بوده که عمر با دوام تر و کیفیت بالاتری در راندمان کاری نسبت به محصول مشابه اسیدی دارد.

اسکرابر بازدید : 26 دوشنبه 01 شهریور 1395 نظرات (0)

در گذشته برای شستشوی زمین و نظافت ان باید هزینه های هنگفتی را متقبل می شدند که بیشترین این هزینه مربوط به نیروی انسانی بود. در گذشته با استفاده از روش های سنتی نیاز به  تعداد زیادی جهت نظافت بوده که بتوانند در مدت زمانی محیطی وسیع را بشویند. علاوه بر هزینه، این روش دارای مصرف بالای آب و انرژی بوده و همچنین نظافت بسیار وقت گیر و با سرعت کم پیش می رفت.

از این رو کمپانی ها به تولید دستگاه زمین شور صنعتی روی آوردند که در مدت زمان کم بتواند محیطی وسیع را بشوید. همچنین هزینه ها و مصرف را بکاهد. کف شور ها این نیاز را براورده کردند و با قدرت و صرف آب و انرژی و مواد شوینده کم به نطافت با کیفیت بالا پرداختند.

زمین شور صنعتی با داشتن عملیات برس زنی و مکش آب حاصل از آن به سرعت زمین را شسته و خشک می کنند.

اسکرابر بازدید : 28 دوشنبه 01 شهریور 1395 نظرات (0)

پس از طراحی و تولید وسایل نظافتی صنعتی نوین از جمله اسکرابر ها در سایزها و مدل های گوناگون؛ همیشه این سوال مطرح می شود که کدام مدل را می توان انتخاب کرد.

انتخاب نوع مدل و سایز اسکرابر یکی از عوامل مهمی است که کاربر باید بر اساس محیط مورد نظر بدان توجه کند. کف شور های صنعتی در 2 مدل دستی و سرنشین دار طراحی و تولید شده اند که به برسی هرکدام به شکل جداگانه می پردازیم.

زمین شوی دستی

این مدل از اسکرابر ها در سایزی کوچک طراحی شده و کار بر در پشت قرار می گیرد و به هدایت آن می پردازد. از مزیت های این دستگاه می توان به قابلیت حمل و حرکت آسان این کف شور اشاره کرد. همچنین از اسکرابر دستی  می توان در شستشوی مناطق باریک استفاده کرد. این زمین شور مناسب مناطق پرتردد بوده و هدایت آن بسیار آسان است. البته این دستگاه معایبی نیز ممکن است داشته باشد مانند آثار برجای مانده از قدم های کاربر که پشت دستگاه در حرکت است.

کف شور سرنشین دار

این دسته از زمین شورها دارای سایزی بزرگ بوده و در شستشوی در مکان های وسیع کاربرد دارد. کاربر بر روی دستگاه نشسته و هدایت آن را بر عهده دارد. زمین شور سرنشین دار کارکری آسان داشته و به راحتی و با سرعت بالا منطقه ای وسیع را می شوید. اسکرابر سرنشین دار به دلیل سایز بزرگ آن در محل های بسیار پر تردد و کوچک توصیه نمی شود چرا که امکان آسیب رسیدن به دستگاه به شدت وجود دارد.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
دستگاه های نظافت صنعتی همانند اسکرابر سوییپر واترجت صنعتی و جاروبرقی صنعتی نقش مهمی در فرآیند نظافت و شستشویی محیط های مختلف دارند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 1,018
  • بازدید کلی : 6,048