loading...
تجهیزات نظافت صنعتی
اسکرابر بازدید : 75 دوشنبه 17 مهر 1396 نظرات (0)

یک شرکت خدماتی نظافتی بسته به حوزه کاری خود که می تواند نظافت محیط های مسکونی و تجاری یا نظافت صنعتی باشد خدمات نظافتی متنوعی را ارائه می نماید. اکثر شرکتهای خدمات نظافت در زمینه نظافت منازل، شرکت ها و اداره ها فعالیت می نمایند و روش کار آنها به صورت ارسال نیروی خدماتی برای انجام نظافت و شستشوی داخل خانه یا شرکت و بعضی بخش های خارجی مثل پارکینگ و حیاط و ... است. نیروهای خدماتی این رده از شرکت ها معمولا برای انجام عملیات نظافت و شستشو از شیوه های سنتی و ابزارهای دستی استفاده می کنند.

 

رده ای حرفه ای تر و تخصصی تر از شرکت خدماتی نظافتی شرکتهایی هستند که در حوزه نظافت صنعتی فعال می باشند و مشتریان آنها را معمولا صاحبان کسب و کار که محیط کار آنها دارای وسعت بالاست تشکیل می دهند. شرکت خدماتی نظافتی فعال در حوزه نظافت صنعتی برای انجام عملیات نظافت و شستشوی در محیط هایی همانند مجتمع های تجاری، مراکز خرید، فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و راه آهن و سایت های ساخت و ساز و کارخانه های صنعتی با مجموعه های ذکر شده همکاری می نماید که ویژگی تمام آنها وسعت بالا، تردد زیاد، حجم آلودگی بالا یا وجود آلودگی های خاص است. بنابراین شرکت خدماتی نظافتی در این رده از نیروهای آموزش دیده و حرفه ای و تجهیزات مکانیزه نظافتی استفاده می نماید تا عملیات را با سرعت و کیفیت مناسب به انجام رساند. خدمات ارائه شده توسط این نوع شرکت خدماتی نظافتی شامل طیف وسیعی است که می تواند عملیات نظافت عمومی فضای داخلی و خارجی ساختمان ها تا برخی عملیات دشوار صنعتی چون تخریب بتن و انتقال مواد را شامل شود. یک شرکت خدماتی نظافتی در انجام نظافت عمومی محیط های ذکر شده از دستگاه هایی همانند اسکرابر، سوییپر، واترجت و جاروبرقی استفاده می نماید. نظافت تخصصی محیط های ذکر شده یا عملیات ویژه ای چون تخریب بتن و انتقال مواد نیاز به استفاده به تجهیزات سنگین کار کاملا صنعتی داشته و یک شرکت خدماتی نظافتی در این نوع عملیات از دستگاه های واترجت فوق فشار قوی و مکنده های سنگین کار استفاده می نماید.

اسکرابر بازدید : 43 یکشنبه 02 مهر 1396 نظرات (0)

اسکرابر یا کفشوی صنعتی دستگاهی که به صورت روزانه و پیوسته مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هدف صاحبان کسب و کار از خرید یک اسکرابر آن است که عملیات نظافت و شستشوی زمین محل کسب و کار خود را به صورت منظم و بی وقفه با بالاترین کیفیت تمیز نمایند بنابراین دستگاه اسکرابر باید دارای طول عمر و کیفیت بالا و استهلاک کم باشد در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می دهد. از سوی دیگر هر چه از یک دستگاه مثل زمین شوی صنعتی بیشتر استفاده شود احتمال آسیب دیدن آن بخاطر خطای انسانی و برخورد با موانع موجود در محیط بیشتر خواهد بود. هنگامی که یک اسکرابر صنعتی از بخش های مقاوم و باکیفیت تولید شود میزان آسیب دیدگی و دفرمه شدن آن بعلت استفاده مداوم و برخورد و جابجایی کمتر خواهد بود. به همین علت بدنه دستگاه های اسکرابر صنعتی مقاوم از مواد پلاستیکی فشرده مثل پلی اورتان تولید می شود. این مواد استحکام بالایی دارند و در ضمن سبک بوده و زنگ نمی زنند و مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده دارند. شاسی تی در این دستگاه ها فولادی است تا از آسیب دیدن تی به دلیل برخورد با موانع جلوگیری کند و از سوی دیگر سنگینی وزن آن باعث می شود که تی بخوبی در تماس با سطح زمین قرار گیرد. تی در یک اسکرابر صنعتی مقاوم غالبا دارای حرکت نوسانی هستند به این ترتیب با جمع شدن تی هنگام برخورد با موانع تی آسیب نخواهد دید.دستگاه های اسکرابر با کیفیت دارای استوانه های ضربه گیر و محافظ هستند این استوانه ها روی بدنه، تی و برس قرار می گیرند تا در برخوردهای ناخواسته از آسیب دیدگی و دفرمه شدن بخش های ذکر شده جلوگیری کنند. همچنین برس معمولا دارای محافظ پاشش است این محافظ هم از آسیب دیدن برس جلوگیری می کند هم مانع پاشش آب به اطراف هنگام عملکرد دستگاه اسکرابر می شود.

اسکرابر بازدید : 37 سه شنبه 14 شهریور 1396 نظرات (0)

دستگاه های واترجت در رده های مختلف و با هدف استفاده در کاربردهای متفاوت طراحی و تولید می شوند و عموما با نام کارواش خانگی و کارواش صنعتی شناخته می شوند. نام گذاری واترجت ها بخوبی مشخص کننده نام آنهاست. کارواش خانگی دستگاهی است که برای انجام عملیات نظافت و شستشوی سبک در خانه به کار می رود در مقابل واترجت یا کارواش صنعتی دستگاهی است که در عملیات سنگین تر در محیط های صنعتی مناسب است. کارواش صنعتی وخانگی از لحاظ بخشهای مختلف سازنده ساختار دستگاه شبیه هم هستند و نحوه عمکلرد آنها نیز یکسان است. یعنی هر دو آب را با فشار کم دریافت کرده و به کمک پمپ فشار قوی خود فشار آن را افزایش داده و سپس توسط تفنگی و لنس و نازل آن را بر سطح مورد نظر پاشش می نماید. تنها این رده دستگاه واترجت به فشار و دبی آب خروجی از دستگاه ها باز می گردد. کارواش صنعتی فشار و دبی آب بیشتری نسبت به واترجت خانگی دارد.

چون فشار و دبی آب در کارواش صنعتی بالاتر است به تبع آن مقاومت دستگاه نیز باید بیشتر باشد. از طرف دیگر دستگاه های کارواش خانگی برای استفاده به تعداد کم و بازه های زمانی کوتاه طراحی شده است اما از یک دستگاه واتر جت یا کاروش صنعتی ممکن است به دفعات و هر بار به مدت طولانی استفاده شود بنابراین مدل های واترجت صنعتی باید از این لحاظ نیز موتور و پمپ قویتری داشته باشند تا تحت شرایط کاری سنگین به سرعت مستهلک و خراب نشوند. بنابراین در دستگاه های کارواش صنعتی از پمپ هایی با ظرفیت بالاتر استفاده می شود. همچنین موتورهای آنها می توانند دائم کار باشند. بخش های در تماس با آب در این واترجت ها از مواد کاملا مقاوم در برابر فشار و خوردگی مانند استیل تولید می شوند و این دستگاه ها به دلیل داشتن وزن بالاتر معمولا به ترولی تجهیز می شوند تا به سهولت قابل حمل و جابجایی باشند. در مقابل کارواش خانگی دستگاهی جمع و جور با وزن سبک است و به راحتی قابل استفاده و جابجایی است.

 

 

اسکرابر بازدید : 76 چهارشنبه 01 شهریور 1396 نظرات (0)

شاید شما به اهمیت نظافت صنعتی موثر و پیوسته در محیط کار خود که آشنا باشید و بدانید که استفاده از روش‌های سنتی نظافت و ابزارهای دستی همانند تی و سطل و جارو دیگر پاسخگوی نیازهای نظافتی امروز نمی‌باشند و باید از دستگاه‌های مکانیزه تخصصی برای انجام عملیات نظافت صنعتی بهره ببرید اما در مورد خرید یک دستگاه نظافت صنعتی همانند اسکرابر یا سوییپر یا بهره گیری از خدمات یک شرکت خدماتی نظافتی فعال در حوزه نظافت صنعتی مردد باشید و دقیقا از مزایای و معایب پیرامون هر راهکار مطلع نبوده و تصمیم گیری در این زمینه برای شما دشوار باشد. برای انتخاب راهکار درست باید به موارد زیر توجه نمایید.

مهم ترین نکته عملیات مورد نظر شما و تعدد دفعات انجام آن می باشد. برای مثال عملیات کفسابی که به منظور جلادهی سطوح کف به شکل حرفه ای و تخصصی صورت می گیرد، یک عملیات نظافتی روتین و روزانه در محیط های صنعتی یا تجاری نمی باشد و بعد از انجام یک بار عملیات کفسابی توسط یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر به شکل صحیح و اصولی تا سالها نیازی به تکرار عملیات نخواهد بود. همچنین شستن تجهیزات و ماشین الات صنعتی و حذف رسوبات سرسخت از آنها همانند شستن مبدل حرارتی یا رسوب زدایی از لوله ها عملیاتی هستند که هر روزه انجام نمی شوند. نماشویی ساختمان نیز به دلیل دشواری و هزینه بالای آن هر چند سال یکبار انجام می شود. در چنین مواردی شاید خرید یک دستگاه نظافت صنعتی و صرف هزینه بالا چندان مقرون به صرفه نبوده و استفاده از خدمات یک شرکت خدماتی نظافتی راه حلی بهتر باشد. در این حالت هزینه برای خرید یا تعمیر و نگهداری دستگاه پرداخت نشده و در عین حال عملیات با کیفیت دلخواه به انجام می رسد البته این امر در گرو همکاری و عقد قرارداد با موسسه یا شرکت خدماتی نظافتی معتبر و دارای تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص می‌باشد.

در مقابل برخی عملیات نظافتی دیگر باید به صورت روزانه و مرتب صورت گیرند تا بهداشت و پاکیزگی محیط در حد استانداردی نگاه داشته شود. بعنوان مثال نظافت و شستشوی سطوح کف در داخل و خارج ساختمان جزو مواردی است که باید به شکل منظم انجام گیرد. در این حالت می توان با خرید یک دستگاه اسکرابر یا سوییپر دستگاه را در اختیار خود داشته و هر زمان که نیاز بود از آن استفاده کرد. باید 

اسکرابر بازدید : 33 یکشنبه 29 مرداد 1396 نظرات (0)

استفاده از اسکرابر به جای روش های قدیمی نظافت و شستشوی سطوح کف همانند تی کشی نه تنها موجب پاکیزگی و درخشش خیره کننده کفپوش های به کار در مجموعه می‌گردد و زیبایی و بهداشت محیط را افزایش می دهد بلکه مزایای ویژه ای را برای کفپوش به همراه دارد که شاید در نگاه نخست پنهان بمانند. بطور ساده می توان بیان نمود که به کارگیری یک دستگاه اسکرابر مناسب و باکیفیت در عملیات شستشوی کف موجب افزایش مقاومت و پایداری کفپوش شده و به حفظ زیبایی و جلای اولیه آن کمک می کند زیرا دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی به نحو موثر آلودگی های مختلف را از روی سطوح تمیز می کند. در نتیجه عوامل ساینده از روی سطح کفپوش به طور کامل حذف می شوند.

از سوی دیگر هنگام استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی آب یا محلول شوینده به شکل کنترل شده روی سطح پاشش می شود یعنی دقیقا به مقداری که برای رفع آلودگی لازم است نه بیشتر اما در روش های دستی ممکن است از ماده شوینده یا آب بیش از حد استفاده شود که این خود عاملی برای از بین رفتن زیبایی و رنگ و جلای ابتدایی کفپوش می باشد. اسکرابر در حین عملیات برس زنی به کمک تی و سامانه مکش خود آب مصرف شده را جمع می کند و باعث می شود که سطح سریعا خشک شود بدین ترتیب از باقی ماندن آب بر روی سطح جلوگیری کرده و مانع از نفوذ آن به لایه های زیرین و ایجاد مشکلاتی نظیر بادگردگی یا پوسته پوسته شدن کفپوش می شود. از دستگاه اسکرابر به صورت پیوسته می توان استفاده کرد. این مسأله در محیط هایی مثل مجتمع های تجاری و اداری، پاساژها، مراکز خرید و فودکورت ها حائز اهمیت است. در چنین محیط هایی که پیوسته در معرض رفت و آمد بالا و آلودگی های مختلف قار دارند اسکرابر با حرکت پیوسته خود هرگونه آلودگی را بلافاصله پس از ایجاد آن تمیز نموده و از باقی مانده آلودگی و تبدیل شدن آن به لکه ای سرسخت و ... جلوگیری می نماید.

 

کلیه موارد ذکر شده سبب می شود که عمر کفپوش افزایش یافته و بتوان آن را در مدت زمان طولانی در شرایط بهینه و باکیفیت نگهداری نمود بدین ترتیب از تحمیل هزینه های هنگفت مرتبط با تعویض کفپوش به مجموعه جلوگیری کرد.

اسکرابر بازدید : 36 دوشنبه 16 مرداد 1396 نظرات (0)

واترجت صنعتی بعنوان یک دستگاه مکانیزه نظافتی بسیار قدرتمند شناخته می شود که قادر است آب را تحت فشاری بسیار بالاتر در مقایسه با فشار آب شلنگ معمولی پاشش کند. این جریان آب پر فشار دارای قدرت کافی است تا انواع آلودگی و جرم و لایه های نامطلوب را از سطح تحت پاشش جدا کند. واترجت صنعتی دارای طیف گسترده ای از کاربردهای متنوع می باشد که به مزایای متعدد آن باز می گردد. از مزایای گوناگون کارواش صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از واترجت صنعتی  برای شستشو و لایه برداری از سطوح مختلف هموار و ناهموار امکان پذیر می باشد. از این ابزار شستشوی برای شستن کف و دیوار و نما گرفته تا بدنه و موتور ماشین می توان استفاده نمود. بطور کلی از این دستگاه برای شستشو و لایه برداری از هر سطح قابل شستشو می توان استفاده کرد به شرط آنکه این سطح دارای مقاومت کافی در برابر فشار آب اعمال شده باشد. انعطاف پذیر بالای دستگاه واتر جت صنعتی در کاربرد بر روی سطوح مختلف آن را به ابزاری همه کار و محبوب تبدیل کرده است.

کاربرد واترجت صنعتی باعث افزایش سرعت و کیفیت عملیات می گردد.جریان پرفشار آن خارج شده از این دستگاه و قدرت بالای آن کیفیت و سرعت بالای انجام عملیات را تضمین می نماید. این انرژی جنبشی بالا جایگزین نیروی انسانی مورد نیاز برای سابیدن سطح شده و هنگام استفاده از این دستگاه مکانیزه، کاربر فقط باید تفنگی را در دست گرفته و جریان آب را بر روی سطح مورد نظر کنترل نماید. بنابراین میزان صرف انرژی و خستگی  کاربر به حداقل کاهش می یابد.

هنگام استفاده از واترجت صنعتی به دلیل قدرت بالای جریان آب پرفشار را در شکستن پیوند بین لایه های نامطلوب و سطح، نیاز به استفاده از مواد شوینده و شیمیایی نمی باشد و برخلاف تصور عموم استفاده از این دستگاه، میزان مصرف آب را کاهش می دهد بنابراین استفاده از این دستگاه، روش سازگار با محیط زیست است که از ورود مواد شیمیایی به منابع زیست محیطی جلوگیری می نماید.

دسترسی به نقاط کور و نفوذ آب در خلل و فرج و شیارهای سطح از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه می باشد. بدین ترتیب جرم و آلودگی به نحو موثر از نقاطی که با ابزار نظافتی مرسوم و سنتی قابل شستشو نیستند خارج می شود. همچنین با کاربرد تجهیزات جانبی چون لنس های تلسکوپی و لنس افزایش طول می توان سطوح واقع در ارتفاع را شستشو داد.

 

 

اسکرابر بازدید : 40 سه شنبه 13 تیر 1396 نظرات (0)

اگرچه دستگاه های جاروبرقی صنعتی در مقایسه با جاروبرقی های تجاری و خانگی موجود در بازار غالبا ابعاد بزرگتری داشته و از نظر ظاهری متفاوت می باشند اما در حقیقت در نحوه عملکرد این دو رده از مکنده یا جاروبرقی تفاوت چندانی وجود ندارد.

در جاروبرقی صنعتی همانند جاروبرقی های متداول خانگی، عملکرد دستگاه وابسته به یک واحد مکش می باشد. این واحد مکش از یک موتور و پمپ تشکیل شده است. موتور که می تواند الکتریکی یا دیزلی باشد نیروی مورد نیاز برای عملکرد پمپ مکش را فراهم می نماید. پمپ با مکش هوای دورن دستگاه باعث ایجاد خلأ در آن می شود. بدین ترتیب فشار داخل دستگاه جارو برقی یا مکنده در مقایسه با فشار اتمسفر در فضای پیرامون دستگاه کمتر می باشد. بنابراین با باز شدن دهانه مکش جریان هوا از سمت پرفشار به کم فشار حرکت خواهد کرد. پمپ بصورت پیوسته عمل نموده و جریان هوا را به داخل خود مکش می نماید. در مسیر حرکت جریان هوا از بیرون به داخل دستگاه و سپس به سمت پمپ، آلودگی ها و مواد همراه هوا وارد دستگاه می شوند، مواد چگال تر داخل مخزن سقوط کرده و گرد و غبار و ذرات سبک همراه جریان هوا به سمت پمپ حرکت می نمایند. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل پمپ و بازگشت ذرات ریز همراه هوا به فضای پیرامون، در مسیر حرکت هوا به سمت پمپ یک فیلتر قرار داده شده است. یکی از تفاوت های عمده دستگاه های جاروبرقی صنعتی با مدل های خانگی، در فیلتر آنها می باشد. در جاروبرقی های خانگی، پاکت دستگاه همزمان دارای نقش مخزن و فیلتر می باشد و این نوع فیلتر طبقه بندی خاصی ندارد. در جاروبرقی های صنعتی از فیلترهای کارآمدتر با قدرت فیلتراسیون بالاتر استفاده می شود که قادر به فیلتر ذرات میکرونی هستند. جاروبرقی های صنعتی به دلیل نوع خاص طراحی خود و قرارگیری دهانه مکش در زیر فیلتر، علاوه بر مکش مواد جامد و خشک دارای قابلیت مکش مایعات نیز می باشند و اگرچه در برخی مدل های جاروبرقی یا مکنده صنعتی امکان جمع آوری مواد مستقیما داخل کیسه های یکبار مصرف وجود دارد، معمولا مواد داخل خود مخزن جمع اوری می گردند. با توجه به ظرفیت بالای مخزن و سنگین شدن آن پس از جمع اوری مواد و آلودگی ها، مخازن معمولا دارای چرخ و دسته بوده و از بدنه جدا می شوند تا به راحتی قابل جابجایی و تخلیه باشند.

 

در این جاروبرقی ها از پمپ ها و موتورهای قدرتمند استفاده می شود بنابراین قدرت و سرعت مکش جاروبرقی صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی بالاتر بوده و مواد سنگین تری را از فاصله دورتر می تواند مکش نماید.

اسکرابر بازدید : 38 سه شنبه 16 خرداد 1396 نظرات (0)

در پست های قبل دستگاه واترجت صنعتی بعنوان ابزاری کارآمد برای شستشوی کف و رفع آلودگی های موضعی و سرسخت معرفی گردید و به اختصار بیان شد که واتر جت دستگاهی است که آب را با فشار بالا پاشش می نماید و بدین ترتیب باعث جدا شدن آلودگی یا لایه نامطلوب از سطوح هموار و ناهموار می گردد. در این پست با کارواش یا واترجت صنعتی بیشتر آشنا شده و بخش های مختلف آن را معرفی می نماییم.

دستگاه واترجت که به انواع واترجت خانگی ( کارواش خانگی) و واترجت صنعتی (کارواش صنعتی) تقسیم می شود. یک دستگاه مکانیزه نظافت و شستشو است که علی رغم دارا بودن کارایی بالا ساختاری ساده دارد. مهم ترین بخش های تشکیل دهنده یک واترجت صنعتی یا خانگی عبارتند از :

  • پمپ
  • موتور
  • شلنگ فشار قوی
  • لنس و تفنگی
  • نازل

پمپ دستگاه واترجت از نوع پمپ فشار قوی می باشد در حقیقت پمپ اصلی ترین بخش دستگاه های واترجت صنعتی و خانگی بوده و بخشی از دستگاه واترجت است که وظیفه افزایش فشار آب را به حد مطلوب (پرفشار) برعهده دارد. موتور که می تواند الکتریکی یا دیزلی باشد بخشی از دستگاه است که انرژی مورد نیاز برای عملکرد پمپ را تامین می کند. شلنگ فشار قوی که شلنگی منعطف از جنس مواد مقاوم است و غالبا فولاد بافت می باشد آب را از پمپ به محل خروج آن از دستگاه هدایت می کند. تفنگی وظیفه کنترل جریان آب و وصل و قطع نمودن پاشش را بر عهده دارد. لنس لوله باریک رابط بین نازل و تفنگی می باشد و  امکان حفظ فاصله مناسب کاربر با جریان آب پاشش شده از دستگاه را فراهم نموده و در عین حال این جریان را نزدیک به سطح مورد نظر حفظ می نماید. نازل آخرین بخش دستگاه واترجت صنعتی یا خانگی است و که آب را پاشش می نماید و شکل آن بر روی میزان پاشش آب تاثیر دارد.

بخش های ذکر شده در تمام واترجت ها اعم از دستگاه های واترجت صنعتی یا خانگی مشترک می باشند اگرچه نوع آنها در مدل های مختلف واتر جت متفاوت است و تقسیم بندی مدل های مختلف واترجت گاها بر اساس این پارامترها صورت می گیرد.

در پست های بعدی با تقسیم بندی مدل های واترجت صنعتی و خانگی بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسکرابر بازدید : 37 یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

یکی از مهم ترین مزیت های کاربرد اسکرابر نسبت به روش های سنتی نظافت و شستشوی کف همانند استفاده از تی و سطل، وجود مخازن مجزا برای آب تمیز و آب آلوده می باشد. به این ترتیب برخلاف روشی همانند تی و سطل، هنگام کاربرد اسکرابر یا کفشوی پیوسته محلول تمیز آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز بر روی سطح پاشش شده و آب باقی مانده و آلودگی جدا شده در اثر برس زنی در یک مخزن مجزا (مخزن آب کثیف) جمع آوری می شود بدین ترتیب امکان آلوده شدن مخزن آب تمیز با آب و آلودگی جمع آوری شده از سطح وجود ندارد. به این ترتیب از انتقال آلودگی از بخشی به  بخش دیگر جلوگیری می شود.

اگرچه مخازن اسکرابر یا زمین شوی صنعتی کاملا مجزا هستند اما در پایان هر شیفت کاری این مخازن نیز باید به دقت مورد شستشو و نظافت قرار گیرند.

اهمیت تخلیه کامل مخزن اب کثیف و شستشوی کامل آن به دلیل قرارگیری اب آلوده در آن بیشتر می باشد. اگر مخزن آب کثیف تخلیه و شسته نشود، آب آلوده باقی مانده در ان  به محلی برای رشد و تکثیر انواع باکتری ها و میکروب ها تبدیل خواهد شد و می تواند باعث ایجاد بوی نامطلوب گردد. آب باقی مانده در مخزن آب تمیز نیز باید بصورت کامل تخلیه شود باقی ماندن آب و محلول شوینده در مخزن بهداشتی نمی باشد.

هنگام اعطای گواهینامه های استاندارد و بهداشت به تولید کنندگان اسکرابر، یکی از نکات بسیار مهم سهولت دسترسی به مخازن و امکان تخلیه و شستشوی آنها بدون مشکل می باشد. به همین دلیل در اسکرابرها مخزن آب کثیف غالبا از دستگاه جدا می گردد  تا به راحتی قابل تخلیه و شستشوی باشد. همچنین تجهیز مخزن به شلنگ تخلیه یا امکان کچ نمودن مخزن از مشخصه های دیگری است که سهولت تخلیه آن را افزایش می دهد.

همچنین هر دو مخزن اسکرابر باید کاملا در دسترس بوده و فاقد نقاط کور و زوایای مازاد باشند تا به راحتی قابل نظافت و شستشو باشند.

 

بدین ترتیب حفظ بهداشت و پاکیزگی دستگاه  تضمین می گردد.

اسکرابر بازدید : 29 سه شنبه 15 فروردین 1396 نظرات (0)

در پست مربوط به  " آشنایی با سوییپر یا دستگاه جاروب خیابانی " این دستگاه مکانیزه کارآمد به طور مختصر معرفی گردید و مشخص شد در جایی که آلودگی های موجود از نوع گرد و خاک یا آلودگی های جامد و خشک کوچک باشند، استفاده از دستگاه سوییپر در عملیات نظافت بسیار سودمند خواهد بود. در پست بررسی می کنیم که چرا این دستگاه کارایی بالایی داشته و به سرعت در عملیات نظافت و جاروب کف به ویژه در فضاهای دارای وسعت بالا، همانند محوطه باز و خارجی کارخانه ها، شهرک های مسکونی و صنعتی و انبارهای بزرگ جایگزین جاروهای دستی و سایر روش های نظافتی شده است؟

سوییپر دستگاهی مقاوم و قدرتمند است که معمولا بصورت کاملا صنعتی و برای کاربرد در عملیات سنگین و محیط های خشن  و شرایط کاری سخت طراحی می شود. در نتیجه در صورت استفاده مناسب از سوییپر، استهلاک آن بسیار کم بوده و این دستگاه دارای طول عمر بالا می باشد.

این دستگاه با برخورداری از برس مرکزی رولری با پهنای نظافت وسیع سرعت بسیار بالاتری نسبت به عملیات جاروب کردن دستی و حتی استفاده از جاروبرقی دارد.

کیفیت انجام عملیات در آن بسیار بالاتر است زیرا برس ها نه توسط نیروی انسانی بلکه به کمک یک موتور به حرکت در می ایند.

یکی از مشکلات رایج هنگام جاروب زدن انتشار گرد و غبار در محیط می باشد. دستگاه های سوییپر مجهز به سیستم های کنترل گرد و غبار می باشند که می تواند شامل مکش روی برس های جانبی یا پاشش آب باشد به این ترتیب از بلند گرد و غبار جلوگیری می شود که کیفیت هوای محیط و سطح بهداشت برای افراد حاضر ارتقا می یابد. همچنین سوییپر دارای سیستم فیلتراسیون است که از بازگشت ذرات ریز و معلق به فضای پیرامون پس از جمع آوری و مکش آنها جلوگیری می نماید.

مواد جمع آوری شده توسط سوییپر داخل یک مخزن جمع می شوند مخازن معمولا دارای دسته و چرخ می باشند و تخلیه آنها بسیار راحت است در مدل های بزرگتر سوییپر که برای محیط های وسیع با حجم آلودگی بالا مورد استفاده قرار می گیرند، سوییپر غالبا مجهز به سیستم تخلیه مخزن مکانیزه می باشد بدین ترتیب کاربر هیچگونه تماسی با آلودگی ها  نداشته و مخزن را می توان مستقیما و بدون دخالت دست در محل مورد نظر تخلیه نمود.

 

مزایای یاد شده باعث کاربرد روز افزون سوییپر شده است.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
دستگاه های نظافت صنعتی همانند اسکرابر سوییپر واترجت صنعتی و جاروبرقی صنعتی نقش مهمی در فرآیند نظافت و شستشویی محیط های مختلف دارند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 271
  • بازدید سال : 1,014
  • بازدید کلی : 6,044