loading...
تجهیزات نظافت صنعتی
اسکرابر بازدید : 75 چهارشنبه 10 آبان 1396 نظرات (0)

دستگاه های کارواش صنعتی از لحاظ دمای جریان آب خارج شده به دو دسته تقسیم می شوند : آب سرد و آب گرم. دسته ای از واترجت ها که تنها فشار آب ورودی را افزایش می دهند و دارای قابلیت افزایش دمای آب نمی باشند، کارواش صنعتی آب سرد نامیده می شوند. در مقابل رده ای از واتر جت های صنعتی هستند که ضمن دارا بودن قابلیت افزایش فشار آب به خاطر داشتن یک واحد گرم کن که می تواند الکتریکی یا دیزلی باشد، دمای آب ورودی را نیز افزایش می دهند و به عبارت دیگر این نوع کارواش صنعتی که به نام کارواش بخار نیز نامیده می شود می تواند جریان آب پرفشار و داغ را پاشش کند. دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم در مقایسه با مدل هایی واترجت آب سردی که فشار و دبی مشابه دارند گرانقیمت تر هستند. چون تجهیزات بیشتری همانند گرم کن در تولید آنها استفاده شده است و از طرف دیگر چون آب گرم نسبت به آب سرد خورندگی بیشتری دارند در تولید بخش های در تماس با آب این نوع کارواش صنعتی باید مقاومت و استحکام بالاتری داشته باشند.

 

اگرچه دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم در مقایسه با واترجتهای آب سرد هم رده خود قیمت بالاتری دارند اما در بعضی جاها استفاده از آنها کاملا مقرون به صرفه است چون اگر بخواهید الودگی را با جریان آب سرد برطرف نمایید لازم است فشار اب خیلی زیاد باشد و هر چه در یک دستگاه کارواش صنعتی محدوده فشار عملیاتی بالاتر باشد دستگاه ها گران قیمت تر خواهد بود. اما اگر از یک کارواش صنعتی آب گرم استفاده شود چون آب گرم قدرت تمیز کنندگی بیشتری نسبت به آب سرد دارد بدون نیاز به افزایش بیش از حد فشار می توان عملیات شستشو را با کیفیت مناسب انجام داد. از طرف دیگر آب داغ علاوه بر اینکه قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد بعنوان یک عامل ضدعفونی کننده هم عمل می کند بنابراین با استفاده از یک کارواش صنعتی آب گرم می توان محیط را ضدعفونی کرد بدون آنکه نیاز به استفاده از مواد شوینده یا ضدعفونی کننده باشد. به ویژه آنکه برخی از دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم می توانند بخار داغ پاشش نمایند که یک عامل تمیز کننده و ضدعفونی کننده بسیار قدرتمند است.

اسکرابر بازدید : 75 دوشنبه 17 مهر 1396 نظرات (0)

یک شرکت خدماتی نظافتی بسته به حوزه کاری خود که می تواند نظافت محیط های مسکونی و تجاری یا نظافت صنعتی باشد خدمات نظافتی متنوعی را ارائه می نماید. اکثر شرکتهای خدمات نظافت در زمینه نظافت منازل، شرکت ها و اداره ها فعالیت می نمایند و روش کار آنها به صورت ارسال نیروی خدماتی برای انجام نظافت و شستشوی داخل خانه یا شرکت و بعضی بخش های خارجی مثل پارکینگ و حیاط و ... است. نیروهای خدماتی این رده از شرکت ها معمولا برای انجام عملیات نظافت و شستشو از شیوه های سنتی و ابزارهای دستی استفاده می کنند.

 

رده ای حرفه ای تر و تخصصی تر از شرکت خدماتی نظافتی شرکتهایی هستند که در حوزه نظافت صنعتی فعال می باشند و مشتریان آنها را معمولا صاحبان کسب و کار که محیط کار آنها دارای وسعت بالاست تشکیل می دهند. شرکت خدماتی نظافتی فعال در حوزه نظافت صنعتی برای انجام عملیات نظافت و شستشوی در محیط هایی همانند مجتمع های تجاری، مراکز خرید، فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و راه آهن و سایت های ساخت و ساز و کارخانه های صنعتی با مجموعه های ذکر شده همکاری می نماید که ویژگی تمام آنها وسعت بالا، تردد زیاد، حجم آلودگی بالا یا وجود آلودگی های خاص است. بنابراین شرکت خدماتی نظافتی در این رده از نیروهای آموزش دیده و حرفه ای و تجهیزات مکانیزه نظافتی استفاده می نماید تا عملیات را با سرعت و کیفیت مناسب به انجام رساند. خدمات ارائه شده توسط این نوع شرکت خدماتی نظافتی شامل طیف وسیعی است که می تواند عملیات نظافت عمومی فضای داخلی و خارجی ساختمان ها تا برخی عملیات دشوار صنعتی چون تخریب بتن و انتقال مواد را شامل شود. یک شرکت خدماتی نظافتی در انجام نظافت عمومی محیط های ذکر شده از دستگاه هایی همانند اسکرابر، سوییپر، واترجت و جاروبرقی استفاده می نماید. نظافت تخصصی محیط های ذکر شده یا عملیات ویژه ای چون تخریب بتن و انتقال مواد نیاز به استفاده به تجهیزات سنگین کار کاملا صنعتی داشته و یک شرکت خدماتی نظافتی در این نوع عملیات از دستگاه های واترجت فوق فشار قوی و مکنده های سنگین کار استفاده می نماید.

اسکرابر بازدید : 43 یکشنبه 02 مهر 1396 نظرات (0)

اسکرابر یا کفشوی صنعتی دستگاهی که به صورت روزانه و پیوسته مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هدف صاحبان کسب و کار از خرید یک اسکرابر آن است که عملیات نظافت و شستشوی زمین محل کسب و کار خود را به صورت منظم و بی وقفه با بالاترین کیفیت تمیز نمایند بنابراین دستگاه اسکرابر باید دارای طول عمر و کیفیت بالا و استهلاک کم باشد در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می دهد. از سوی دیگر هر چه از یک دستگاه مثل زمین شوی صنعتی بیشتر استفاده شود احتمال آسیب دیدن آن بخاطر خطای انسانی و برخورد با موانع موجود در محیط بیشتر خواهد بود. هنگامی که یک اسکرابر صنعتی از بخش های مقاوم و باکیفیت تولید شود میزان آسیب دیدگی و دفرمه شدن آن بعلت استفاده مداوم و برخورد و جابجایی کمتر خواهد بود. به همین علت بدنه دستگاه های اسکرابر صنعتی مقاوم از مواد پلاستیکی فشرده مثل پلی اورتان تولید می شود. این مواد استحکام بالایی دارند و در ضمن سبک بوده و زنگ نمی زنند و مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده دارند. شاسی تی در این دستگاه ها فولادی است تا از آسیب دیدن تی به دلیل برخورد با موانع جلوگیری کند و از سوی دیگر سنگینی وزن آن باعث می شود که تی بخوبی در تماس با سطح زمین قرار گیرد. تی در یک اسکرابر صنعتی مقاوم غالبا دارای حرکت نوسانی هستند به این ترتیب با جمع شدن تی هنگام برخورد با موانع تی آسیب نخواهد دید.دستگاه های اسکرابر با کیفیت دارای استوانه های ضربه گیر و محافظ هستند این استوانه ها روی بدنه، تی و برس قرار می گیرند تا در برخوردهای ناخواسته از آسیب دیدگی و دفرمه شدن بخش های ذکر شده جلوگیری کنند. همچنین برس معمولا دارای محافظ پاشش است این محافظ هم از آسیب دیدن برس جلوگیری می کند هم مانع پاشش آب به اطراف هنگام عملکرد دستگاه اسکرابر می شود.

اسکرابر بازدید : 37 سه شنبه 14 شهریور 1396 نظرات (0)

دستگاه های واترجت در رده های مختلف و با هدف استفاده در کاربردهای متفاوت طراحی و تولید می شوند و عموما با نام کارواش خانگی و کارواش صنعتی شناخته می شوند. نام گذاری واترجت ها بخوبی مشخص کننده نام آنهاست. کارواش خانگی دستگاهی است که برای انجام عملیات نظافت و شستشوی سبک در خانه به کار می رود در مقابل واترجت یا کارواش صنعتی دستگاهی است که در عملیات سنگین تر در محیط های صنعتی مناسب است. کارواش صنعتی وخانگی از لحاظ بخشهای مختلف سازنده ساختار دستگاه شبیه هم هستند و نحوه عمکلرد آنها نیز یکسان است. یعنی هر دو آب را با فشار کم دریافت کرده و به کمک پمپ فشار قوی خود فشار آن را افزایش داده و سپس توسط تفنگی و لنس و نازل آن را بر سطح مورد نظر پاشش می نماید. تنها این رده دستگاه واترجت به فشار و دبی آب خروجی از دستگاه ها باز می گردد. کارواش صنعتی فشار و دبی آب بیشتری نسبت به واترجت خانگی دارد.

چون فشار و دبی آب در کارواش صنعتی بالاتر است به تبع آن مقاومت دستگاه نیز باید بیشتر باشد. از طرف دیگر دستگاه های کارواش خانگی برای استفاده به تعداد کم و بازه های زمانی کوتاه طراحی شده است اما از یک دستگاه واتر جت یا کاروش صنعتی ممکن است به دفعات و هر بار به مدت طولانی استفاده شود بنابراین مدل های واترجت صنعتی باید از این لحاظ نیز موتور و پمپ قویتری داشته باشند تا تحت شرایط کاری سنگین به سرعت مستهلک و خراب نشوند. بنابراین در دستگاه های کارواش صنعتی از پمپ هایی با ظرفیت بالاتر استفاده می شود. همچنین موتورهای آنها می توانند دائم کار باشند. بخش های در تماس با آب در این واترجت ها از مواد کاملا مقاوم در برابر فشار و خوردگی مانند استیل تولید می شوند و این دستگاه ها به دلیل داشتن وزن بالاتر معمولا به ترولی تجهیز می شوند تا به سهولت قابل حمل و جابجایی باشند. در مقابل کارواش خانگی دستگاهی جمع و جور با وزن سبک است و به راحتی قابل استفاده و جابجایی است.

 

 

اسکرابر بازدید : 76 چهارشنبه 01 شهریور 1396 نظرات (0)

شاید شما به اهمیت نظافت صنعتی موثر و پیوسته در محیط کار خود که آشنا باشید و بدانید که استفاده از روش‌های سنتی نظافت و ابزارهای دستی همانند تی و سطل و جارو دیگر پاسخگوی نیازهای نظافتی امروز نمی‌باشند و باید از دستگاه‌های مکانیزه تخصصی برای انجام عملیات نظافت صنعتی بهره ببرید اما در مورد خرید یک دستگاه نظافت صنعتی همانند اسکرابر یا سوییپر یا بهره گیری از خدمات یک شرکت خدماتی نظافتی فعال در حوزه نظافت صنعتی مردد باشید و دقیقا از مزایای و معایب پیرامون هر راهکار مطلع نبوده و تصمیم گیری در این زمینه برای شما دشوار باشد. برای انتخاب راهکار درست باید به موارد زیر توجه نمایید.

مهم ترین نکته عملیات مورد نظر شما و تعدد دفعات انجام آن می باشد. برای مثال عملیات کفسابی که به منظور جلادهی سطوح کف به شکل حرفه ای و تخصصی صورت می گیرد، یک عملیات نظافتی روتین و روزانه در محیط های صنعتی یا تجاری نمی باشد و بعد از انجام یک بار عملیات کفسابی توسط یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر به شکل صحیح و اصولی تا سالها نیازی به تکرار عملیات نخواهد بود. همچنین شستن تجهیزات و ماشین الات صنعتی و حذف رسوبات سرسخت از آنها همانند شستن مبدل حرارتی یا رسوب زدایی از لوله ها عملیاتی هستند که هر روزه انجام نمی شوند. نماشویی ساختمان نیز به دلیل دشواری و هزینه بالای آن هر چند سال یکبار انجام می شود. در چنین مواردی شاید خرید یک دستگاه نظافت صنعتی و صرف هزینه بالا چندان مقرون به صرفه نبوده و استفاده از خدمات یک شرکت خدماتی نظافتی راه حلی بهتر باشد. در این حالت هزینه برای خرید یا تعمیر و نگهداری دستگاه پرداخت نشده و در عین حال عملیات با کیفیت دلخواه به انجام می رسد البته این امر در گرو همکاری و عقد قرارداد با موسسه یا شرکت خدماتی نظافتی معتبر و دارای تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص می‌باشد.

در مقابل برخی عملیات نظافتی دیگر باید به صورت روزانه و مرتب صورت گیرند تا بهداشت و پاکیزگی محیط در حد استانداردی نگاه داشته شود. بعنوان مثال نظافت و شستشوی سطوح کف در داخل و خارج ساختمان جزو مواردی است که باید به شکل منظم انجام گیرد. در این حالت می توان با خرید یک دستگاه اسکرابر یا سوییپر دستگاه را در اختیار خود داشته و هر زمان که نیاز بود از آن استفاده کرد. باید 

اسکرابر بازدید : 33 یکشنبه 29 مرداد 1396 نظرات (0)

استفاده از اسکرابر به جای روش های قدیمی نظافت و شستشوی سطوح کف همانند تی کشی نه تنها موجب پاکیزگی و درخشش خیره کننده کفپوش های به کار در مجموعه می‌گردد و زیبایی و بهداشت محیط را افزایش می دهد بلکه مزایای ویژه ای را برای کفپوش به همراه دارد که شاید در نگاه نخست پنهان بمانند. بطور ساده می توان بیان نمود که به کارگیری یک دستگاه اسکرابر مناسب و باکیفیت در عملیات شستشوی کف موجب افزایش مقاومت و پایداری کفپوش شده و به حفظ زیبایی و جلای اولیه آن کمک می کند زیرا دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی به نحو موثر آلودگی های مختلف را از روی سطوح تمیز می کند. در نتیجه عوامل ساینده از روی سطح کفپوش به طور کامل حذف می شوند.

از سوی دیگر هنگام استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی آب یا محلول شوینده به شکل کنترل شده روی سطح پاشش می شود یعنی دقیقا به مقداری که برای رفع آلودگی لازم است نه بیشتر اما در روش های دستی ممکن است از ماده شوینده یا آب بیش از حد استفاده شود که این خود عاملی برای از بین رفتن زیبایی و رنگ و جلای ابتدایی کفپوش می باشد. اسکرابر در حین عملیات برس زنی به کمک تی و سامانه مکش خود آب مصرف شده را جمع می کند و باعث می شود که سطح سریعا خشک شود بدین ترتیب از باقی ماندن آب بر روی سطح جلوگیری کرده و مانع از نفوذ آن به لایه های زیرین و ایجاد مشکلاتی نظیر بادگردگی یا پوسته پوسته شدن کفپوش می شود. از دستگاه اسکرابر به صورت پیوسته می توان استفاده کرد. این مسأله در محیط هایی مثل مجتمع های تجاری و اداری، پاساژها، مراکز خرید و فودکورت ها حائز اهمیت است. در چنین محیط هایی که پیوسته در معرض رفت و آمد بالا و آلودگی های مختلف قار دارند اسکرابر با حرکت پیوسته خود هرگونه آلودگی را بلافاصله پس از ایجاد آن تمیز نموده و از باقی مانده آلودگی و تبدیل شدن آن به لکه ای سرسخت و ... جلوگیری می نماید.

 

کلیه موارد ذکر شده سبب می شود که عمر کفپوش افزایش یافته و بتوان آن را در مدت زمان طولانی در شرایط بهینه و باکیفیت نگهداری نمود بدین ترتیب از تحمیل هزینه های هنگفت مرتبط با تعویض کفپوش به مجموعه جلوگیری کرد.

اسکرابر بازدید : 36 دوشنبه 16 مرداد 1396 نظرات (0)

واترجت صنعتی بعنوان یک دستگاه مکانیزه نظافتی بسیار قدرتمند شناخته می شود که قادر است آب را تحت فشاری بسیار بالاتر در مقایسه با فشار آب شلنگ معمولی پاشش کند. این جریان آب پر فشار دارای قدرت کافی است تا انواع آلودگی و جرم و لایه های نامطلوب را از سطح تحت پاشش جدا کند. واترجت صنعتی دارای طیف گسترده ای از کاربردهای متنوع می باشد که به مزایای متعدد آن باز می گردد. از مزایای گوناگون کارواش صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از واترجت صنعتی  برای شستشو و لایه برداری از سطوح مختلف هموار و ناهموار امکان پذیر می باشد. از این ابزار شستشوی برای شستن کف و دیوار و نما گرفته تا بدنه و موتور ماشین می توان استفاده نمود. بطور کلی از این دستگاه برای شستشو و لایه برداری از هر سطح قابل شستشو می توان استفاده کرد به شرط آنکه این سطح دارای مقاومت کافی در برابر فشار آب اعمال شده باشد. انعطاف پذیر بالای دستگاه واتر جت صنعتی در کاربرد بر روی سطوح مختلف آن را به ابزاری همه کار و محبوب تبدیل کرده است.

کاربرد واترجت صنعتی باعث افزایش سرعت و کیفیت عملیات می گردد.جریان پرفشار آن خارج شده از این دستگاه و قدرت بالای آن کیفیت و سرعت بالای انجام عملیات را تضمین می نماید. این انرژی جنبشی بالا جایگزین نیروی انسانی مورد نیاز برای سابیدن سطح شده و هنگام استفاده از این دستگاه مکانیزه، کاربر فقط باید تفنگی را در دست گرفته و جریان آب را بر روی سطح مورد نظر کنترل نماید. بنابراین میزان صرف انرژی و خستگی  کاربر به حداقل کاهش می یابد.

هنگام استفاده از واترجت صنعتی به دلیل قدرت بالای جریان آب پرفشار را در شکستن پیوند بین لایه های نامطلوب و سطح، نیاز به استفاده از مواد شوینده و شیمیایی نمی باشد و برخلاف تصور عموم استفاده از این دستگاه، میزان مصرف آب را کاهش می دهد بنابراین استفاده از این دستگاه، روش سازگار با محیط زیست است که از ورود مواد شیمیایی به منابع زیست محیطی جلوگیری می نماید.

دسترسی به نقاط کور و نفوذ آب در خلل و فرج و شیارهای سطح از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه می باشد. بدین ترتیب جرم و آلودگی به نحو موثر از نقاطی که با ابزار نظافتی مرسوم و سنتی قابل شستشو نیستند خارج می شود. همچنین با کاربرد تجهیزات جانبی چون لنس های تلسکوپی و لنس افزایش طول می توان سطوح واقع در ارتفاع را شستشو داد.

 

 

اسکرابر بازدید : 40 سه شنبه 13 تیر 1396 نظرات (0)

اگرچه دستگاه های جاروبرقی صنعتی در مقایسه با جاروبرقی های تجاری و خانگی موجود در بازار غالبا ابعاد بزرگتری داشته و از نظر ظاهری متفاوت می باشند اما در حقیقت در نحوه عملکرد این دو رده از مکنده یا جاروبرقی تفاوت چندانی وجود ندارد.

در جاروبرقی صنعتی همانند جاروبرقی های متداول خانگی، عملکرد دستگاه وابسته به یک واحد مکش می باشد. این واحد مکش از یک موتور و پمپ تشکیل شده است. موتور که می تواند الکتریکی یا دیزلی باشد نیروی مورد نیاز برای عملکرد پمپ مکش را فراهم می نماید. پمپ با مکش هوای دورن دستگاه باعث ایجاد خلأ در آن می شود. بدین ترتیب فشار داخل دستگاه جارو برقی یا مکنده در مقایسه با فشار اتمسفر در فضای پیرامون دستگاه کمتر می باشد. بنابراین با باز شدن دهانه مکش جریان هوا از سمت پرفشار به کم فشار حرکت خواهد کرد. پمپ بصورت پیوسته عمل نموده و جریان هوا را به داخل خود مکش می نماید. در مسیر حرکت جریان هوا از بیرون به داخل دستگاه و سپس به سمت پمپ، آلودگی ها و مواد همراه هوا وارد دستگاه می شوند، مواد چگال تر داخل مخزن سقوط کرده و گرد و غبار و ذرات سبک همراه جریان هوا به سمت پمپ حرکت می نمایند. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل پمپ و بازگشت ذرات ریز همراه هوا به فضای پیرامون، در مسیر حرکت هوا به سمت پمپ یک فیلتر قرار داده شده است. یکی از تفاوت های عمده دستگاه های جاروبرقی صنعتی با مدل های خانگی، در فیلتر آنها می باشد. در جاروبرقی های خانگی، پاکت دستگاه همزمان دارای نقش مخزن و فیلتر می باشد و این نوع فیلتر طبقه بندی خاصی ندارد. در جاروبرقی های صنعتی از فیلترهای کارآمدتر با قدرت فیلتراسیون بالاتر استفاده می شود که قادر به فیلتر ذرات میکرونی هستند. جاروبرقی های صنعتی به دلیل نوع خاص طراحی خود و قرارگیری دهانه مکش در زیر فیلتر، علاوه بر مکش مواد جامد و خشک دارای قابلیت مکش مایعات نیز می باشند و اگرچه در برخی مدل های جاروبرقی یا مکنده صنعتی امکان جمع آوری مواد مستقیما داخل کیسه های یکبار مصرف وجود دارد، معمولا مواد داخل خود مخزن جمع اوری می گردند. با توجه به ظرفیت بالای مخزن و سنگین شدن آن پس از جمع اوری مواد و آلودگی ها، مخازن معمولا دارای چرخ و دسته بوده و از بدنه جدا می شوند تا به راحتی قابل جابجایی و تخلیه باشند.

 

در این جاروبرقی ها از پمپ ها و موتورهای قدرتمند استفاده می شود بنابراین قدرت و سرعت مکش جاروبرقی صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی بالاتر بوده و مواد سنگین تری را از فاصله دورتر می تواند مکش نماید.

اسکرابر بازدید : 38 سه شنبه 16 خرداد 1396 نظرات (0)

در پست های قبل دستگاه واترجت صنعتی بعنوان ابزاری کارآمد برای شستشوی کف و رفع آلودگی های موضعی و سرسخت معرفی گردید و به اختصار بیان شد که واتر جت دستگاهی است که آب را با فشار بالا پاشش می نماید و بدین ترتیب باعث جدا شدن آلودگی یا لایه نامطلوب از سطوح هموار و ناهموار می گردد. در این پست با کارواش یا واترجت صنعتی بیشتر آشنا شده و بخش های مختلف آن را معرفی می نماییم.

دستگاه واترجت که به انواع واترجت خانگی ( کارواش خانگی) و واترجت صنعتی (کارواش صنعتی) تقسیم می شود. یک دستگاه مکانیزه نظافت و شستشو است که علی رغم دارا بودن کارایی بالا ساختاری ساده دارد. مهم ترین بخش های تشکیل دهنده یک واترجت صنعتی یا خانگی عبارتند از :

  • پمپ
  • موتور
  • شلنگ فشار قوی
  • لنس و تفنگی
  • نازل

پمپ دستگاه واترجت از نوع پمپ فشار قوی می باشد در حقیقت پمپ اصلی ترین بخش دستگاه های واترجت صنعتی و خانگی بوده و بخشی از دستگاه واترجت است که وظیفه افزایش فشار آب را به حد مطلوب (پرفشار) برعهده دارد. موتور که می تواند الکتریکی یا دیزلی باشد بخشی از دستگاه است که انرژی مورد نیاز برای عملکرد پمپ را تامین می کند. شلنگ فشار قوی که شلنگی منعطف از جنس مواد مقاوم است و غالبا فولاد بافت می باشد آب را از پمپ به محل خروج آن از دستگاه هدایت می کند. تفنگی وظیفه کنترل جریان آب و وصل و قطع نمودن پاشش را بر عهده دارد. لنس لوله باریک رابط بین نازل و تفنگی می باشد و  امکان حفظ فاصله مناسب کاربر با جریان آب پاشش شده از دستگاه را فراهم نموده و در عین حال این جریان را نزدیک به سطح مورد نظر حفظ می نماید. نازل آخرین بخش دستگاه واترجت صنعتی یا خانگی است و که آب را پاشش می نماید و شکل آن بر روی میزان پاشش آب تاثیر دارد.

بخش های ذکر شده در تمام واترجت ها اعم از دستگاه های واترجت صنعتی یا خانگی مشترک می باشند اگرچه نوع آنها در مدل های مختلف واتر جت متفاوت است و تقسیم بندی مدل های مختلف واترجت گاها بر اساس این پارامترها صورت می گیرد.

در پست های بعدی با تقسیم بندی مدل های واترجت صنعتی و خانگی بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسکرابر بازدید : 37 یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

یکی از مهم ترین مزیت های کاربرد اسکرابر نسبت به روش های سنتی نظافت و شستشوی کف همانند استفاده از تی و سطل، وجود مخازن مجزا برای آب تمیز و آب آلوده می باشد. به این ترتیب برخلاف روشی همانند تی و سطل، هنگام کاربرد اسکرابر یا کفشوی پیوسته محلول تمیز آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز بر روی سطح پاشش شده و آب باقی مانده و آلودگی جدا شده در اثر برس زنی در یک مخزن مجزا (مخزن آب کثیف) جمع آوری می شود بدین ترتیب امکان آلوده شدن مخزن آب تمیز با آب و آلودگی جمع آوری شده از سطح وجود ندارد. به این ترتیب از انتقال آلودگی از بخشی به  بخش دیگر جلوگیری می شود.

اگرچه مخازن اسکرابر یا زمین شوی صنعتی کاملا مجزا هستند اما در پایان هر شیفت کاری این مخازن نیز باید به دقت مورد شستشو و نظافت قرار گیرند.

اهمیت تخلیه کامل مخزن اب کثیف و شستشوی کامل آن به دلیل قرارگیری اب آلوده در آن بیشتر می باشد. اگر مخزن آب کثیف تخلیه و شسته نشود، آب آلوده باقی مانده در ان  به محلی برای رشد و تکثیر انواع باکتری ها و میکروب ها تبدیل خواهد شد و می تواند باعث ایجاد بوی نامطلوب گردد. آب باقی مانده در مخزن آب تمیز نیز باید بصورت کامل تخلیه شود باقی ماندن آب و محلول شوینده در مخزن بهداشتی نمی باشد.

هنگام اعطای گواهینامه های استاندارد و بهداشت به تولید کنندگان اسکرابر، یکی از نکات بسیار مهم سهولت دسترسی به مخازن و امکان تخلیه و شستشوی آنها بدون مشکل می باشد. به همین دلیل در اسکرابرها مخزن آب کثیف غالبا از دستگاه جدا می گردد  تا به راحتی قابل تخلیه و شستشوی باشد. همچنین تجهیز مخزن به شلنگ تخلیه یا امکان کچ نمودن مخزن از مشخصه های دیگری است که سهولت تخلیه آن را افزایش می دهد.

همچنین هر دو مخزن اسکرابر باید کاملا در دسترس بوده و فاقد نقاط کور و زوایای مازاد باشند تا به راحتی قابل نظافت و شستشو باشند.

 

بدین ترتیب حفظ بهداشت و پاکیزگی دستگاه  تضمین می گردد.

اسکرابر بازدید : 29 سه شنبه 15 فروردین 1396 نظرات (0)

در پست مربوط به  " آشنایی با سوییپر یا دستگاه جاروب خیابانی " این دستگاه مکانیزه کارآمد به طور مختصر معرفی گردید و مشخص شد در جایی که آلودگی های موجود از نوع گرد و خاک یا آلودگی های جامد و خشک کوچک باشند، استفاده از دستگاه سوییپر در عملیات نظافت بسیار سودمند خواهد بود. در پست بررسی می کنیم که چرا این دستگاه کارایی بالایی داشته و به سرعت در عملیات نظافت و جاروب کف به ویژه در فضاهای دارای وسعت بالا، همانند محوطه باز و خارجی کارخانه ها، شهرک های مسکونی و صنعتی و انبارهای بزرگ جایگزین جاروهای دستی و سایر روش های نظافتی شده است؟

سوییپر دستگاهی مقاوم و قدرتمند است که معمولا بصورت کاملا صنعتی و برای کاربرد در عملیات سنگین و محیط های خشن  و شرایط کاری سخت طراحی می شود. در نتیجه در صورت استفاده مناسب از سوییپر، استهلاک آن بسیار کم بوده و این دستگاه دارای طول عمر بالا می باشد.

این دستگاه با برخورداری از برس مرکزی رولری با پهنای نظافت وسیع سرعت بسیار بالاتری نسبت به عملیات جاروب کردن دستی و حتی استفاده از جاروبرقی دارد.

کیفیت انجام عملیات در آن بسیار بالاتر است زیرا برس ها نه توسط نیروی انسانی بلکه به کمک یک موتور به حرکت در می ایند.

یکی از مشکلات رایج هنگام جاروب زدن انتشار گرد و غبار در محیط می باشد. دستگاه های سوییپر مجهز به سیستم های کنترل گرد و غبار می باشند که می تواند شامل مکش روی برس های جانبی یا پاشش آب باشد به این ترتیب از بلند گرد و غبار جلوگیری می شود که کیفیت هوای محیط و سطح بهداشت برای افراد حاضر ارتقا می یابد. همچنین سوییپر دارای سیستم فیلتراسیون است که از بازگشت ذرات ریز و معلق به فضای پیرامون پس از جمع آوری و مکش آنها جلوگیری می نماید.

مواد جمع آوری شده توسط سوییپر داخل یک مخزن جمع می شوند مخازن معمولا دارای دسته و چرخ می باشند و تخلیه آنها بسیار راحت است در مدل های بزرگتر سوییپر که برای محیط های وسیع با حجم آلودگی بالا مورد استفاده قرار می گیرند، سوییپر غالبا مجهز به سیستم تخلیه مخزن مکانیزه می باشد بدین ترتیب کاربر هیچگونه تماسی با آلودگی ها  نداشته و مخزن را می توان مستقیما و بدون دخالت دست در محل مورد نظر تخلیه نمود.

 

مزایای یاد شده باعث کاربرد روز افزون سوییپر شده است.

اسکرابر بازدید : 32 دوشنبه 30 اسفند 1395 نظرات (0)

هنگام استفاده از یک اسکرابر یا کف شوی کابلی همانند هر دستگاه برقی دیگر وجود پریز برق ضروری می باشد. اتصال مستقیم دستگاه از طریق کابل به پریز برق می تواند محدوده عملکرد دستگاه را کاهش دهد. همچنین در محیط هایی با سطح تردد بالا وجود کابل های برق می تواند باعث افتادن افراد شده و خطر آفرین باشد. به طور کلی در فضاهایی مانند مراکز خرید یا فروشگاه ها و محیط های متراکم با موانع محیطی زیاد کابل های برق متصل به دستگاه اسکرابر می توانند محدودیت زا و کلافه کننده باشند اما آیا این توضیحات بدین معناست که دستگاه های اسکرابر کابلی مدل های مناسبی نیستند؟

اسکرابر های کابلی دارای مزایای خاص خود بوده و گزینه اصلی هنگام انتخاب دستگاه مکانیزه برای شست و شوی کف می باشند. هنگام کار کردن با اسکرابر ها یا زمین شوی های کابلی نگرانی پیرامون تمام شدن شارژ باتری دستگاه وجود ندارد و به طور پیوسته می توان از دستگاه استفاده کرد. در مورد مدل های باتری دار اسکرابر، پس از تمام شدن شار باتری دستگاه کفشوی تا زمان شارژ شدن مجدد دستگاه در عملیات وقفه به وجود می اید حال آنکه اسکرابر کابلی هیچ گاه چنین مشکلی نخواهد داشت.

وجود باتری در اسکرابر های باتری دار، وزن دستگاه را به میزان قابل توجه در مقایسه با اسکرابر های کابلی مشابه افزایش می دهد این مساله به ویژه در مورد اسکرابر های دستی فاقد موتور جلوبرنده مهم است زیرا این اسکرابرها بخشی از انرژی لازم برای حرکت دستگاه به سمت جلو توسط کاربر تأمین می گردد و هر چه وزن دستگاه اسکرابر بالاتر باشد، خستگی کاربر بیشتر خواهد بود.

همچنین در دستگاه های اسکرابر دستی در مقایسه با اسکرابر باتری دار مشابه موتورهای قدرتمندتری مورد استفاده قرار می گیرد و قدرت و توانایی سامانه های مختلف سیستم در انجام عملیات بالاتر است برای مثال قدرت مکش، فشار برس و سرعت مکش در مدل های کابلی در مقایسه با ورژن باتری دار مشابه بالاتر است.

اسکرابر بازدید : 49 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

تاکنون با سه دستگاه اسکرابر، سوییپر و جاروبرقی آشنا شده ایم. هر سه دستگاه نظافت صنعتی ذکر شده، برای نظافت و شستشوی کف قابل کاربرد می باشند. البته عملکرد این سه دستگاه تا حدودی متفاوت می باشد. اسکرابر برای جدا نمودن آلودگی ها از سطح و شستشوی کف با آب و محلول شوینده قابل کاربرد است. در حالیکه سوییپر و جاروبرقی برای مکش و جمع آوری مواد و پسماند خشک به کار می روند. کاربرد سوییپر و جاروبرقی از لحاظ محیط کاری متفاوت بوده و در محیط های با وسعت بالا و محدودیت دسترسی به پریز برق از سوییپر استفاده می شود. در مقابل قدرت مکش جاروبرقی بالاتر بوده و علاوه بر نظافت کف قادر به مکش مواد از روی سطوح ناهموار نیز می باشد و برخی از مدل های مکنده قابلیت مکش مایعات را هم دارند.

در این پست با یک ابزار کارآمد دیگر به نام واترجت آشنا می شویم. واترجت دستگاهی با قابلیت پاشش آب تحت فشار بسیار بالا می باشد. بدین ترتیب این دستگاه قادر به جدا نمودن انواع آلودگی ها از سطوح هموار و ناهموار می باشد. یکی از کاربردهای جالب دستگاه های واترجت صنعتی و خانگی، شستشوی سطوح کف همانند زمین گاراژ، سوله های محل نگهداری دام و طیور، حیاط و باغ ، پیاده رو و ... با استفاده از این دستگاه کاربردی می باشد. بطور کلی برای جدا نمودن آلودگی عمیق و چسبنده از کف می توان از واتر جت استفاده نمود. انواع دستگاه های واترجت صنعتی و خانگی با پاشش آب تحت فشار بالا این نوع آلودگی ها را به خوبی از سطح جدا می نمایند و برای کاربرد در مواردی که اسکرابر قابل استفاده نبوده یا قدرت کافی برای جدا نمودن آلودگی را ندارد کاملا مناسب می باشند.

 

دستگاه های واترجت صنعتی را به هنگام شستشوی زمین می توان با انواع مختلفی از نازل مورد استفاده قرار داد. نازل های سوزنی آب را در یک نقطه متمرکز کرده و برای کندن آلودگی های عمیق مناسب هستند، در مقابل نازل کاردکی آب را تحت زاویه ای وسیع تر پاشش کرده و موجب شسته شدن سریع آلودگی های سطحی می گردد.

اسکرابر بازدید : 30 دوشنبه 11 بهمن 1395 نظرات (0)

همانگونه که در پست  قبل اشاره گردید، در محیط های سرپوشیده و دارای وسعت کم تا متوسط معمولا از جاروبرقی برای نظافت سریع و موثر آلودگی های خشک و جامد استفاده می شود.در حقیقت جاروبرقی یکی از شناخته شده ترین ابزارهای نظافت مکانیزه و پرکاربردترین دستگاه های نظافتی است که در ست تجهیزات نظافتی هر منزل و محیطی وجود دارد. دستگاه های جاروبرقی خانگی و تجاری معمولا در ابعادی کوچک و جمع و جور طراحی و تولید می شوند. این نوع جارو برقی ها که در منازل، دفاتر و محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرند، به دلیل محدود بودن آلودگی موجود در این فضاهای نیازمند ظرفیت مخزن بالا یا فیلترهای ویژه نمی باشند. در مقابل این رده از جاروبرقی ها، مکنده ها و دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی قرار دارند که از پاره ای جهات متفاوت با جاروبرقی های خانگی می باشند.

دستگاه های جاروبرقی صنعتی معمولا نسبت به مدل های خانگی دارای قدرت و سرعت مکش بالاتری می باشند. در نتیجه برای مقاومت کافی بدنه و مخزن دستگاه در برابر خلاء بالای ایجاد شده داخل آن، باید از مواد خاصی همچون فولاد تقویت شده یا استیل در تولید بدنه و مخزن استفاده کرد. همچنین با توجه به حجم بالای آلودگی های موجود در محیط های نیمه صنعتی و صنعتی، ظرفیت مخازن دستگاه های جارو برقی صنعتی نسبت به مدل های خانگی بزرگتر می باشد. با توجه به نوع مواد سازنده همچینین ظرفیت مخزن و اندازه موتور و پمپ دستگاه، جاروبرقی های صنعتی بطور کلی دارای ابعاد بزرگتری نسبت به مدل های تجاری و خانگی می باشند.

همچنین این دستگاه ها غالبا دارای سیستم فیلتراسیون قوی تر می باشند تا از بازگشت گرد و غبارات ریز و خطرناک به محیط جلوگیری نمایند. محیط کاربرد جاروبرقی صنعتی و نوع آلودگی از لحاظ خورندگی، سایندگی، دارا بودن درجه حرارت بالا و ... گاها ایجاب می نماید که جاروبرقی صنعتی قابل استفاده دارای ویژگی های خاص دیگری نیز باشد که در پست های بعدی به آنها اشاره خواهد شد.

اسکرابر بازدید : 33 شنبه 02 بهمن 1395 نظرات (0)

یکی از شناخته شده ترین روش‌های نظافت در گذشته استفاده از جارو و خاک انداز بود. استفاده از این روش سنتی و بکارگیری ابزارهای دستی، نه تنها باعث خستگی شدید و آسیب دیدگی در طولانی مدت می گردید بلکه نتیجه ای چندان مطلوب نیز به همراه نداشت. زیرا همراه با انتشار گسترده گرد و غبار در فضا و به تبع آن مشکلات تنفسی بود. با پیشرفت تکنولوژی، جاروبرقی بعنوان یک ابزار کارآمد جایگزین جاروهای دستی گردید. امروزه در بسیاری از محیط های سرپوشیده دارای وسعت کم تا متوسط از دستگاه های جاروبرقی برای جمع آوری سریع آلودگی های خشک جامد استفاده می شود. اما برای جاروب کردن یک فضای دارای وسعت بالا همانند خیابان، محوطه باز یک مجتمع تفریحی، کارخانه یا انبار بزرگ، کاربرد جاروبرقی امکان پذیر نمی باشد زیرا اولا این دستگاه دارای محدودیت به لحاظ وجود کابل برق و ظرفیت مخزن می باشد، ثانیا پهنای نظافت آن چندان بزرگ نیست در نظافت سطوح هموار و وسیع دارای بازده و کارایی پایین می باشد. ابزار مکانیزه و پر قدرتی که در این شرایط مورد استفاده قرار می گیرد، سوییپر یا جاروی محوطه می باشد.

سوییپر یک ابزار مکانیزه قدرتمند برای نظافت کف می باشد که از لحاظ ظاهری مشابه با اسکرابر است اما برخلاف اسکرابر که با اعمال آب و مواد شوینده و برس زنی، عملیات شستشو را انجام می دهد، کاربرد سوییپر در عملیات نظافت بدون آب می باشد. اگرچه برخی از مدل های سوییپر دارای پاشش آب بر روی برس های جانبی می باشند، اما عمل به منظور جلوگیری از انتشار گرد و غبار در فضا صورت می گیرد و برای شستشوی کف نمی باشد.

دستگاه سوییپر بطور ویژه برای جمع آوری پر سرعت مواد و آلودگی های خشک و جامد از گرد و غبار گرفته تا ته سیگار، برگ و کاغذ و ...  طراحی و تولید شده است.

دستگاه سویپر دارای دو نوع برس می باشد. یک برس غلطکی که در مرکز واقع شده است و یک یا بیش از یک برس دیسکی و جانبی. اکثر سوییپر ها دارای دو برس جانبی در طرفین می باشند. برخی از مدل های سوییپر خیابانی ممکن است سه برس جانبی داشته باشند. برس یا برس های جانبی سوییپر عملکردی مشابه با الیاف جارو دارند و آلودگی  و پسماند  خشک را از اطراف جمع آوری کرده  و به سمت برس مرکزی دستگاه هدایت می کند. همانطور که ذکر گردید برس مرکزی یک برس غلطکی است و با چرخش خود آلودگی ها را به مخزن واقع در پشت خود انتقال می دهد. همراه با آلودگی و مواد خشک پسماند جمع آوری شده، حجم بالایی گرد و غبار و ذرات معلق نیز وارد دستگاه می شود که در صورت عدم وجود سامانه مکش و فیلتراسیون، دوباره به محیط بازگشته و موجب افت کیفیت نظافت و سطح بهداشت فضا خواهد شد. بنابراین یکی از مهم ترین بخش های یک سوییپر، سیستم فیلتراسیون آن می باشد.

دستگاه های سوییپر معمولا به شکل صنعتی، مقاوم و کاربرپسند طراحی می شوند و ساختاری ساده دارند و کاربرد آنها در محیط های با وسعت بالا، سرعت انجام عملیات نظافت را به نحو قابل توجه افزایش می دهد.

در پست های بعدی با این دستگاه کارآمد بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسکرابر بازدید : 33 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)

دستگاه اسکرابر صنعتی یا کف شوی یکی از کارآمدترین انواع دستگاه های نظافت صنعتی است که جهت شستشوی مکانیزه سطح زمین ساخته شده است. اسکرابر صنعتی با داشتن سیستم پاشش آب و مواد شوینده، سامانه برس زنی، سیستم مکش آب و مخازن آب تمیز و آب کثیف وظیفه شستشو و خشک کردن سطح زمین را بر عهده دارد. برس های دوار بر روی سطح زمین می چرخند و آلودگی های سخت و چسبنده را از آن جدا کرده و از طریق سامانه مکش آب و آلودگی های باقی مانده به سمت مخزن آب کثیف فرستاده می شوند. چرخش برس های دیسکی خود باعث سهولت حرکت رو به جلوی اسکرابر می شود. دستگاه های زمین شوی صنعتی در اماکن گوناگون قابل به کار گیری هستند و به دلیل تنوع در مدل و اندازه در انواع فضاهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع اسکرابر

دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی دارای اندازه های متنوعی است که در مدل های دستی و سرنشین دار روانه بازار شده اند. دستگاه های بزرگ که توسط سرنشین همانند خودرو هدایت می شوند دارای مخازن آب بزرگ تر و هم چنین پهنای شستشوی بزرگ تری هستند و یک سطح مشخص را در مدت زمان کمتری تیز می کند، بنابراین در شرایطی که امکان استفاده از هر دو دستگاه کوچک و بزرگ وجود دارد بهره مندی از اسکرابر صنعتی با ابعاد بزرگ تر مقرون به صرفه خواهد بود. دستگاه های کفشوی دستی به وسیله حرکت برس به سمت جلو حرکت می کنند و در مدل های بزرگ تر به دلیل افزایش وزن دستگاه یک موتور کمکی جلو برنده به دستگاه اضافه می گردد بدین ترتیب اپراتور با سهولت دستگاه را هدایت می کند. اسکرابر دستی را کاربر از پشت دستگاه هدایت می کند و غالباً در محیط های کوچک و یا در اماکنی با مسیرهای محدود و راهروهای باریک مورد استفاده قرار می گیرند. اسکرابر خودرویی مجهز به صندلی است که کاربر بر روی آن می نشیند و همانند ماشین هدایت می شود و در فضاهای وسیع و دارای قدرت مانور بالا به کار می رود.

 


اسکرابر بازدید : 38 سه شنبه 07 دی 1395 نظرات (0)

اماکن مذهبی نظیر  حرم ها و مساجد جزو محیط های پرتردد به شمار می آیند. حضور پیوسته افراد در این اماکن موجب ایجاد حجم بالای آلودگی در آنها می شود این آلودگی اگر به سرعت تمیز نشده و از محیط حذف نگردد می تواند باعث انتقال سریع انواع بیماری ها در جمعیت حاضر گردد. گذشته از مسائل بهداشتی، بعد زیبایی شناسی نیز مطرح می باشد زیرا افراد با حضور در یک مکان مذهبی انتظار مواجهه با محیطی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی را دارند. حضور پیوسته جمعیت بالا در اماکن مذهبی روش نظافت و شستشوی سریع و موثری را برای چنین محیط هایی ایجاب می نماید. علاوه بر اهمیت انجام عملیات شستشو به شکل سریع و با کیفیت، سطح زمین باید به سرعت خشک گردد تا هیچ گونه خطری برای افراد حاضر ایجاد ننماید.

بدون شک استفاده از دستگاه اسکرابر، بهترین روش شستشوی کف در اماکن مذهبی می باشد. دستگاه کف شوی به سرعت انواع آلودگی ها را از روی سطوح پاک نموده، آلودگی را از یک بخش به بخش دیگر منتقل نمی نماید و همچنین بعلت برخورداری از تی مکنده سرعت خشک شدن سطح زمین را افزایش می دهد.

از سوی دیگر اماکن مذهبی نظیر حرم ها دارای وسعت بالا می باشند. شستشوی کف این فضاها با روش های سنتی نظیر استفاده از سطل و تی بسیار زمان بر و خسته کننده خواهد بود. حال انکه کاربرد اسکرابر باعث می شود، سرعت انجام عملیات به نحو چشمگیر کاهش یافته و نیروی کار مورد نیاز نیز کمتر شود. همچنین شست و شوی زمین در چنین وسعت بالایی مستلزم مصرف حجم زیادی اب و مواد شوینده می باشد که هزینه بالایی را به مجموعه تحمیل خواهد نمود اما در صورت استفاده از اسکرابر در مصرف آب و مواد شوینده نیز به نحو قابل توجه صرفه جویی صورت می گیرد.

 

دستگاه های اسکرابر سرنشین دار به دلیل برخورداری از پهنای شستشوی بزرگتر و مخازن با ظرفیت بالاتر، مهم ترین نوع اسکرابرهای به کار رفته در نظافت و شستشوی اماکن مذهبی می باشند اما برای نظافت موثرتر نواحی همانند کناره های دیوار، گوشه ها و زوایا یا بخش هایی از مجموعه که پهنای و وسعت محیط کمتر است می توان از مدل های اسکرابر دستی استفاده نمود.

اسکرابر بازدید : 29 یکشنبه 28 آذر 1395 نظرات (0)

در پست قبلی پارامترهای مهمی را که هنگام انتخاب یک دستگاه اسکرابر باید به آنها توجه نمود، بررسی کردیم. در نظر گرفتن این پارامترها به ما کمک می کند تا دستگاه کف شوی را انتخاب نماییم که متناسب با نوع نیاز ما بوده و بتوانیم بیشترین بازده و بهره را از سرمایه گذاری خود بدست آوریم. حال فرض کنید با توجه به وسعت محیط، مشخصات آن و ... مدل اسکرابر را تعیین نموده ایم و می خواهیم از بین برندهای مختلف عرضه کننده دستگاه های اسکرابر، یک دستگاه زمین شوی انتخاب کنیم، با توجه به تنوع بالای تولید کنندگان این سوال مطرح می شود که یک اسکرابر باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی صنعتی و مقاوم

نظافت و شستشوی کف بخش مهمی از عملیات نظافت روزانه یک مجموعه می باشد و دستگاه اسکرابر یکی از ابزارهای نظافت مکانیزه است که معمولا بطور روزانه و مرتب مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هنگام انتخاب اسکرابر باید توجه نمود که دستگاه کفشور انتخاب شده به صورت صنعتی و مقاوم طراحی و تولید شده باشد تا از طول عمر بالا برخوردار بوده و میزان استهلاک و خرابی آن حداقل باشد. اسکرابرهایی که در تولید آنها از سیستم های مکانیکی استفاده شده است معمولا مقاومت بالاتری نسبت به اسکرابرهای دارای سیستم های الکترونیکی و ظریف دارند و میزان خرابی آنها کمتر بوده، تعمیر آنها راحت تر و هزینه تعمیر آنها کمتر است در نتیجه دستگاه های مناسب تری برای کاربرد پیوسته و روزانه می باشند.

مخازن جدای آب تمیز و آب کثیف

یکی از پارامترهای مهم در کیفیت یک اسکرابر وجود مخازن مجزا برای آب کثیف و تمیز می باشد.

مخازن قابل جدا شدن با سهولت نظافت

در یک اسکرابر باکیفیت مخازن دستگاه معمولا قابل جدا شدن می باشند و طراحی آنها به گونه ای است که می توان آب موجود در مخزن را به سهولت تخلیه کرده و مخزن را کاملا تمیز نمود.

سهولت تعمیر و نگهداری

یک اسکرابر با کیفیت به گونه ای طراحی شده است که بخش های مختلف اسکرابر از جمله باتری ها به سهولت قابل دسترسی می باشند. در نتیجه سرویس و نگهداری دستگاه در حداقل زمان امکان پذیر می باشد.

سهولت تعویض برس و تی

برای به حداقل رساندن وقفه زمانی در عملکرد دستگاه و راحتی هر چه بیشتر کاربر، در یک اسکرابر کاربردی، برای تعویض و جدا نمودن برس و تی نیاز به ابزار ویژه نمی باشد و به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توان این عملیات را انجام داد.

اسکرابر بازدید : 30 شنبه 20 آذر 1395 نظرات (0)

تعداد بالای مدل های اسکرابر موجود در بازار باعث می شود که انتخاب یک دستگاه کف شوی مناسب برای مشتریان سخت گردد. به ویژه آنکه برخی از افراد تصور می کنند هرچه دستگاه اسکرابری با پهنای شستشوی بزرگتر و امکانات بیشتر انتخاب نمایند، بهتر است. اما شاید در پاره ای از موارد یک دستگاه اسکرابر دستی با قابلیت مانور بالا، بهتر از یک اسکرابر خودرویی با امکانات فول، پاسخگوی نیاز یک مصرف کننده باشد. هنگام انتخاب یک اسکرابر مناسب، باید به چندین پارامتر مهم توجه نمود، در نظر گرفتن این پارامترها به مشتری کمک می نماید که بودجه خود را به درستی خرج نموده و دستگاهی با بالاترین بازده را برای کاربرد مورد نظر خود انتخاب نماید.

نخستین پارامتری که در انتخاب یک اسکرابر مهم می باشد، مشخصات محیطی است که قصد نظافت و شستشوی آن را با اسکرابر داریم. هنگام بررسی یک محیط برای انتخاب یک اسکرابر مناسب، باید ویژگی هایی همچون وسعت محیط، تعداد موانع محیطی موجود، پهنای درگاه ها و راهروها، وجود یا عدم وجود سطوح شیبدار، نوع پوشش کف مورد توجه قرار گیرد.

بدیهی است هرچه وسعت فضا بیشتر باشد، دستگاه اسکرابری با پهنای شستشو و مخازن بزرگ تر باعث انجام عملیات در زمان کوتاه تر می گردد. دستگاه اسکرابر با پهنای شستشوی بزرگتر در یک زمان مفروض، محوطه وسیع تری را می تواند پوشش دهد و سرعت عملیات افزایش می یابد. از سوی دیگر، وقتی ظرفیت مخازن بزرگتر باشد، در بازه زمانی طولانی تری از دستگاه کفشور می توان استفاده نمود یعنی در بازه زمانی طولانی تری می توان از دستگاه استفاده کرد بدون آنکه نیاز به پر کردن مجدد مخزن آب تمیز یا تخلیه مخزن آب کثیف باشد.

در محیط های متراکم مانند فروشگاه ها، کلاس های درس و ... نیاز به نوعی از اسکرابر است که قابلیت مانور بالا داشته باشد. اسکرابرهای باتری دار برای چنین محیط هایی مناسب تر از اسکرابر های کابل دار می باشند.

نکته دیگری که هنگام انتخاب اسکرابر باید در نظر گرفته شود، حداقل پهنای درگاه ها، راهروها و فضاهای عبور این چنینی می باشد تا دستگاهی انتخاب شود که به راحتی از آنها عبور نماید. همچنین در بعضی موارد لازم است که اسکرابر بین طبقات مختلف یک ساختمان جابجا شود، در چنین شرایطی باید بررسی گردد که آیا دستگاه اسکرابر انتخاب شده را می توان با آسانسورهای موجود جابجا نمود یا در فضاهای دارای سطوح  شیبدار، آیا اسکرابر قادر به حرکت بر روی سطوح شیبدار می باشد و اگر هست سطح شیبدار با چه درصد شیبی را می تواند پوشش دهد.

 

مسأله دیگر نوع کف پوش محیط می باشد. نوع کف پوش در انتخاب برس دستگاه از لحاظ شکل و جنس مهم می باشد. برس های دیسکی، برس استاندارد اسکرابر برای انواع سطوح به شمار می آیند و معمولا روی سطوح مختلف دارای عملکرد مناسب هستند هنگام انتخاب برس دیسکی باید به جنس آن توجه نمود و برسی انتخاب کرد که متناسب با مقاومت کف پوش باشد. همچنین نوع کاربرد نیز در انتخاب برس اسکرابر تاثیر گذار می باشد. بعنوان مثال برس مورد استفاده برای رفع آلودگی های عمیق با برس مورد استفاده برای شستشوی روزانه یا جلادهی متفاوت خواهد بود. اسکرابر های دارای برس غلطکی برای کاربرد بر روی سطوح متخلخل مناسب می باشند. این برس های با نفوذ به داخل خلل و فرج سطح آلودگی را از عمق خارج می نمایند.

اسکرابر بازدید : 33 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

شاید بسیاری از افراد دستگاه اسکرابر یا کف شوی را ابزاری مناسب برای نظافت و شستشوی فضاهایی با وسعت بالا تصور کنند و در نظر آنها خرید اسکرابر و استفاده از آن برای نظافت و شستشوی فضاهایی با وسعت کم و محیط های متراکم همانند مغازه ها یا فروشگاه های کوچک از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. حال آنکه عملکرد مناسب اسکرابر در شستشوی کف، این دستگاه کارآمد را برای کاربرد در هر محیطی به گزینه ای ایده آل تبدیل می نماید.

هنگام خرید اسکرابر برای کاربرد در فضاهای کوچک و متراکم باید ابعاد و قابلیت مانور دستگاه به دقت مورد توجه قرار گیرد.

دستگاه های اسکرابر دستی، گزینه ای مناسب و ایده آل برای کاربرد در فضاهایی همچون فروشگاه های دارای قفسه های متعدد، کافی شاپ ها و کلاس های درس می باشند. همچنین برای افزایش سهولت کار با دستگاه اسکرابر می توان از مدل های باتری دار بجای کابلی استفاده نمود.

استفاده از اسکرابر در چنین محیط هایی علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت عملیات، تاثیر مثبت در روحیه افراد حاضر در محیط و مراجعه کنندگان داشته و به آنها این حس را القا می نماید که مدیریت مجموعه نسبت به نظافت و بهداشت محیط کار خود حساس بوده و کارآمدترین ابزار ممکن را برای انجام بهینه عملیات نظافت و شستشو و تامین سطح بهداشت و نظافت مورد نیاز به کار می گیرد.

از سوی دیگر استفاده از اسکرابردر مقایسه با روش های سنتی همانند کاربرد تی و سطل از انتقال آلودگی از بخشی به بخش دیگر جلوگیری می نماید و مشکلاتی همانند بوی نامطبوع تی ، چکه کردن آب بر روی زمین و ... را حذف می نماید. همچنین کاربرد اسکرابر موجب خشک شدن سریع زمین گردیده و خطرات ناشی از لغزش و سر خوردن افراد را کاهش می دهد.

 

استفاده از دستگاه کف شوی حتی در محیط های کوچک نیز باعث صرفه جویی در میزان مصرف آب و مواد شوینده همچنین نیروی کار شده و در مجموع باعث کاهش هزینه ها می گردد.

اسکرابر بازدید : 27 شنبه 29 آبان 1395 نظرات (0)

یکی از مهمترین مزایایی که در زمینه استفاده از دستگاه های کف شوی مطرح می شود، کاهش هزینه ها می باشد. با توجه به هزینه لازم برای خرید یک دستگاه اسکرابر و همچنین هزینه های مرتبط با نگهداری و تعمیر آن مانند هزینه بخش های مصرفی همانند برس و تی، آیا به راستی خرید دستگاه اسکرابر مقرون به صرفه  و از لحاظ اقتصادی قابل قبول می باشد؟

بررسی ها نشان می دهد که خرید دستگاه یک دستگاه اسکرابر یا زمین شوی مناسب و با کیفیت به طرق مختلف باعث کاهش هزینه های مرتبط با نظافت و شستشو می گردد بطوریکه هزینه  کاهش یافته در مدت چهار سال ابتدایی کاربرد یک اسکرابر در حدود دو برابر هزینه صرف شده برای خرید دستگاه می باشد و درصد سود چهار ساله به نسبت قیمت دستگاه بیش از 200 درصد خواهد بود.

کاربرد اسکرابر برای انجام عملیات شستشو و نظافت کف به دلایل زیر منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد:

کاهش مصرف منابع

کاربرد دستگاه کفشوی باعث کاهش میزان مصرف آب و مواد شوینده می گردد. با کاهش میزان مصرف، هزینه های مرتبط نیز کاهش خواهد یافت

کارایی بالاتر

استفاده از دستگاه اسکرابر این امکان را برای کاربر فراهم می نماید که سطح وسیعی را در مدت زمان کوتاه پوشش داده و عملیات شستشو و نظافت کف را به شکل مطلوب و با کیفیت به انجام برساند. کاربر به هنگام کار با دستگاه اسکرابر به ویژه اسکرابر خودرویی یا اسکرابرهای دستی مجهز به موتور جلوبرنده خستگی کمتری را متحمل می شود و در نتیجه کارایی وی افزایش می یابد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کاهش نیروی کار مورد نیاز

 با استفاده از دستگاه اسکرابر، نیاز به صرف نیروی انسانی کاهش می یابد بدین وسیله می توان تعداد نیروی های خدماتی را کاهش داد. از سوی دیگر کاربرد دستگاه کفشور موجب افزایش سرعت عملیات و متعاقبا کاهش زمان انجام عملیات می شود. با کاهش ساعات کاری نیروهای خدماتی، هزینه مرتبط با انها کاهش می یابد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
دستگاه های نظافت صنعتی همانند اسکرابر سوییپر واترجت صنعتی و جاروبرقی صنعتی نقش مهمی در فرآیند نظافت و شستشویی محیط های مختلف دارند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 170
  • بازدید ماه : 280
  • بازدید سال : 1,023
  • بازدید کلی : 6,053